Testkörning

11 april 2009
Två veckor kvar till årets racepremiär i Knutstorp.


Nu börjar det på att brännas det pirrar i kroppen och det är nån form av alternativ vårkänsla som har infunnit sig.
Jag provstartade herr Albin i garaget för ca 5 veckor sedan, den var hyfsat lättstartad men det small och spottade både bakåt och framåt och med bara 10 sek provkörning så visste jag inte hur den riktigt skulle funka.
Jag navelskådar 
Lite navelskådning på påskafton

28 mars så rullade jag upp den till motorstadion där det fanns en liten remsa snöfri asfalt för ett mer fältmässigt test.
Hur det gick? Nja den sköt ordentligt illa på avslag och ville inte varava upp men jag fick rulla ca 5min innan jag gav upp p.g.a regnet plus att jag inte hade med min stroblampa för tändinställnig.
Det är ju så att jag smugit dit ett elektroniskt tändsystem från "Runtronic" och det går bara att få en vettig inställning med strob lampa
Alutrissan med magnet. Och givare med kabel
Skärtorsdag 9 april körs nästa test på motorstadion som nu är nästan snöfritt. Utrsutad med stroblampan kan jag konstatera att tändningen stod 10 grader efter ö.d istället för 40grader före ö.d. Efter att ha flyttat trissan med magneten till ungefärligt rätt läge så gick hojen riktigt bra och den låg på ca 25grader före ö.d . Ny provkörning och det hade med Albin mått mätt blivit riktigt bra knuff i kraftkällan.
Stroblampa
Ny justering till 35 grader och han ville varva ännu bättre, men jag kunde konstatera att den fick möjligen för lite soppa och ett större huvudmunstycke måste i. Jaha nu var det ju så att det var munstyckena jag glömt i garaget denna gång men jag tror att ett knäpp större kommer att göra susen sen återstår att se om jag hinner med dom andra i Albin gänget, att kunna utmana monsterhojarna med BSA och Triumph som drivkälla har jag varken råd eller ambition att göra.

Sonen Rasmus på sin RG 125

Rasmus passar på att övningsköra sin Zusuki RG 125 medans farsan mekar

Kommentarer
Postat av: Lilla Gumman

Önska att du tittar upp när du kör eller tänker du att du inte kommer att ha någon framför dig i år ; ) Sonen ser ut att passa bra på hoj det oroar ett gammalt mamma hjärta ; )

2009-04-11 @ 22:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0