Hedemorakonst 2009

Hedemorakonst 2009
 Baksidan av skriet och en konskritiker
Konstnärn med "Skriet från skroten"            Baksidan av skriet och en konskritiker

Så har man då debuterat som konstnär. För att tränga undan höstmörker med medföljande molokenhet som en del föredrar att kalla höstdepression, så tog jag mig för att svetsa ihop diverse gravrostade järnbitar. Det blev två alster som det står var och en fritt att tycka om eller inte. Det hela började med att jag svetsade ihop något som liknade en motorcykel och en snäll kompis sa att det är ju rena konstverket och med dom orden i ryggen växte idén fram om att även tillverka en staty av gammalt skrot.

Klicka på småbilderna så växer dom
Herr Albin poserar Skriets överkropp  Du o jag Albin
 Jag anmälde verken till Hedemorakonst 2009 som är en utställning som går vartannat år för lokala förmågor och kan beskådas i Vasahallen fram till den 8e november. Invigningen idag bestod av tal, mingel, och alkoholfri cider. Det är kul att se hur mycket begåvade människor det finns som gjort fantastiska tavlor. Jag kan känna mig stolt över att se hur glada människorna blev över mitt skrot, och att min staty fick stå längst fram och välkomna åskådarna. Det blev intervju och fotografering i lokalblaskan så på måndag hoppas jag stoltsera i tidningen.

Kommentarer
Postat av: Bror din

Gratulerar konstprofessorn!

2009-10-25 @ 23:33:19
Postat av: Lilla frun

Att du är konstnärlig är ju ingen överraskning men att du har ju utvecklats mycket dessutom har du gjort en fantastisk grind ; )

2009-11-08 @ 20:43:03
Postat av: Uffe BSA o Lena AJS

Imponerade - man kanske inte egentligen så förvånade ;-)vi har ju sett en del tidigare alster som du tillverkat till glädje för oss alla i Classic racingen! Hoppas förresten du hade en bra födelsedag! Ulf o Lena

2009-12-10 @ 18:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0