Turistresa till Kemora och glädjande besked från Albins senaste operation

Kunglig Enfald

Efter ett antal fruktlösa startförsök inför racet i Kemora med herr Albin så fick jag ta det smärtsamma beslutet att lämna honom hemma. Eftersom jag ändå betalt färjan och LG Zeels skulle samåka med mig så lastade vi på hans 350cc Royal Enfield (Kunglig Enfald) och drog till Finland. Banan i Kemora var lång 2700m och bred en riktig fortåkarbana. Det blev 4 st BSA? i topp med Börje Ivarsson 1a Roffe Granlund 2a Roger Nordmark 3a och Tapio Rautalami 4a bägge dagarna. Gurra på sin Enfield kämpade bra men hade inte mycket att sätta emot med sin 350a. På kvällen bjöds på riktigt Finsk underhållning med "Pop and Roll Band" en säregen upplevelse med gamla Rock covers på Finska, skillnaden var hårfin när dom sjöng på Engelska å jag som trodde MA Numminen bara var på skoj.

Efter att ha tagit mig ur en mekanisk depression så har jag åter slagit klorna i herr Albin. Lösningen kommer från Jawa landet Tjeckien och heter Ignitech. En transplantation har utförts i helgen och pacemakern är på plats och sickna gnistor det blev. Aldrig har väl den 67årige gamle herr Albin sprudlat på detta sätt. Nu väntar Våler och vi håller tummarna för att tjyvnypen hörde ihop med det gamla tändsystemet.  Vi packar Matjesillen Grillen och potatisen för ett Norskt äventyr.

Vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0