Djursland det aer ett yndigt land

Djursland Ring.

En väldans trevlig upplevelse. Här hade man satsat på stor publik och lyckats. Kanske lite vågat i mitten på september att ha en MC träff. Jag tänkte när vi anlände till banan natten till fredag i halv storm och regn hur fan tror man att det skall komma folk och campa i det här. Man hade ett ca 30m långt festtält med mat, öltappar och rock,n roll scen. Men oj va mycke hojar och folk det kom, hela fältet blev fullt av tält massor av Ducatis, Moto Guzzis, samt en massa landsvägslok. Vid banan stod 3 mobila läktare som blev fullsatta och en hel del folk runt hela banan gissningsvis 2000 pers.

Själva banan blev också en häftig upplevelse, 1700m lång och den mest kuperade jag kört på med mycket knepiga svängar och blinda krön meeeen så kuuul den var, man blev aldrig klok på den.

Åkningen då? Ja jag fick mer kört den här helgen än jag fått på hela säsongen med allt strul.

Och hur skötte sig herr Albín då? Allt bättre, lite strul på första träningen han ville dö i ändan på rakorna men efter en del ombestyckning flottörnivå höjning och ett platinastift så hostade den bara ett par gånger.

Tävling lördag. Vi rullar ut och kör provstarten då försvinner kopplingen, tror första att det är nåt med vajern men drar mig till minnes att jag råkat ut för det här tidigare. Ser att kopplingskorgen lossnat men den drar ju i alla fall. Jag rullar fram till starten med friläget i och tänker att här ska fan inte brytas nå mer heat i år. När startflaggan går får jag paddla mig framåt med älgkliv och rycka i växeln och jag kommer iväg så pass att jag kan rulla resten av rejset och rycka i växlarna utan koppling men jag tar mig i mål! Pust och stön va skönt.

När jag river kopplingen så ligger centrummuttern lös och skramlar under locket, det är bara att göra rent, på med loctite och dra åt för allt vad tygen håller.

Sådärja. Kör träningen i lugnt mak på söndagen bara för att kolla att allt funkar.

Tävling söndag. Nu ska det åkas. Från mitt bakersta startled passerar jag en hel drös med förare i första böj som visserligen kör om mig på rakorna så småningom men det är ju skoj en stund. Jag förbättrar min tid ytterligare från kvalet så jag känner mig riktigt nöjd med dagen.

Kan nöjd efter helgen packa ihop Hotel Albin och dra mot Fredrikshamn och färjan. Vi (jag och brorsan)  kör i ett svep hem till Hedemora och framme trötta, fattiga men lyckliga kl 08.00 på måndag morgon.

Tror inte det blir nån banträff för min del utan herr Albin får gå i dvala till våren.

Förhoppningsvis blir det en upprepning av evenemanget ”En dag på sjön” i vinter för classic folket så vi kan ses igen.
/Tomas

   

 


Kommentarer
Postat av: Svante

Ja det blev en trevlig tripp till ett proffsigt arrangemang. ( men fan så blåsigt).Hälsningar till alla Depågrannar, speciellt Möklinta/Gullvalla maffian.

Brorsan

2010-09-21 @ 23:50:24
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0