En brusten Moraklocka

Solen sken i tisdagskväll när jag skulle joxa ihop det sista på herr Albin för att e.v smyga iväg på en provrepa efter Vikmanshyttevägen. Men se på fan när jag skulle sätta på den nya kedjan så upptäckte jag att ett fästöra till den gamla "Moraklockan" gått av! Nog är det väl självaste fan att inte grejerna håller i mer än sjuttio år. Jag menar lådan har ju från början setat i en Norton H16  tills den cykeln gav upp, därefter förpassades lådan till en BP sidvagnsracer som tjänstgjort på Solvalla och en massa långa rundbanor, visserligen fick lådan svetsas ihop då också. Nu när jag äntligen fått lådan att funka utan att växlarna hoppar så går den av igen. 
Nu var goda råd dyra, jag tar med lådan till smen i Hysta på onsdagen "Sme Karlsson" som visst ska vara en hejare på TIG svetsning och idag ringer karln och säger att lådan är ihopsvetsad. Han garanterar att det material som han lagt i är av bättre kvalitet än originalet så jag hoppas att det dröjer 70 år till innan jag behöver lyfta ur lådan igen.

Klicka på bilderna så växer dom
 

Nu återstår bara lite gnuggande med filen så kanske det blir provstart till helgen
Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: Ronny Gustafsson

Ser ju bra ut .Jag har en likadan låda med samma skada på, tydligen en svag punkt

2011-04-18 @ 11:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0