Påskyttringar

Glad påsk och så vidare. Jodå visst har vi väl alla låtit oss glädjas att få några dagars extra ledighet. Men vad fan har vi luhteraner oss att glädjas åt?  Jo att Jesus pinades till döds och hängdes upp på ett stort djävla trädplus+.   Visst är det sjukt att man för över 2000 år sedan ska bestämma över hur vi ska tänka och bete oss, i det perspektivet  så är vägbulor, cytkelhjälmar, och  annat småtjafs inget  att bry sig om. Ännu mindre en dator som formligen skriker efter lansdstingets omsorger något som borde påverka oss nämnvärt  eller nåt att bry sig om.Jag har hur som helst ägnat påsken åt diverse kulturella utflykter med min fru. Konstspaning  i Säter bjöd på en 10mila tur med min BMW K100 LT tegelsten  ( usch vilken tråkig bayersk maskin längtan efter Herr Albin känns låååång). Kul var det i alla fall men som vanligt fastnade mina ögon vid diverse skator och höns och som knorr på det hela en gammal drömbåge.


Kommentarer
Postat av: Lilla duvan

för att inte tala om skatan som åkte med;)

2011-05-02 @ 19:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0