Motor sökes till nya dårskaper.

Ja ibland överträffar sanningen dikten. Det blev ju på det viset att jag blev med ett sivagnsobjekt/projekt/skrothög (ja det kallas faktiskt sivagn enligt V-hytte Totte) i  Karlskoga sistlidna helg.

En orgie i rost, rostfritt, lättmetall och rosa

Återigen en sånt där sjukt infall som jag liksom inte kan förklara, varför man går och köper en rosamålad metallhög.
Här ska slipas, svettas och svetsas

Rappa Möklintatungor döpte genast saken till ”Miss Piggy” vilket kan tänkas vara något obstinat i ett genusperspektiv, men det finns som vanligt en reservplan som kan döpa den rosa skapelsen till ”Pink Panter”. 

Ett färgprov som verkar stämma

Jag behöver i vilket fall som helst en drivkälla som inte har sitt ursprung nyare än 1972 så hojta till om ni hittar nåt billigt i stil med Honda CB 750, Kawasaki 3 pip 750,  Kawasaki Z900, Yamaha XS, BMW, SAAB 750 2t, NSU Prinz, Norton, Triumph, BSA eller annat som ni tror figurerat i sivagnsracing fram t,o,m  1972. Tyvärr så finns inget dokumenterat att det skulle ha förekommit någon ALBIN i sivagnsracing men jag tror att den skulle få det jobbigt att dra fram en person och ett hjul till.

Ungefär så här blir stuket

Jag kommer som vanligt att hålla alla nyfikna uppdaterade om utvecklingen

Om ni hittar en motor ring 070-5608067  eller mäjla [email protected]

Vi hörs /Toma


Kommentarer
Postat av: Handlarn i div kletiga saker

????????????????

2011-09-01 @ 06:01:09
Postat av: Anonym

????????????????

2011-09-01 @ 06:01:48
Postat av: Bror din

NSU Prinz slutade tillverkas 1972, ett perfekt val.

I Tyskland trimmar dom upp dem i 160 hk (1600 cc)

2011-09-01 @ 21:31:04
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: elak möklinta tunga

sätt i labanmotorn begär sedan startnr.999 (nöff nöff nöff)

2011-09-02 @ 19:28:21
Postat av: Lazon

Låter frestande att slita ur 34 hästarn på 800cc ur Franskdjäveln. Men eftersom jag inte har hittat något styrker att det körts med något dylikt i sivagnsracing så vågar jag inte i egenskap av paragrafriddare chansa.

/Tomas

2011-09-02 @ 22:20:35
URL: http://albinracing.blogg.se/
Postat av: Barden

Kan du inte skicka i den franska Labansnurran?

2011-09-05 @ 14:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0