En liten hjuldikt

En fröjdefull hjul jag vill er alla önska 
Fast snön försvunnit och övergått i grönska

Gamla snöskoterspår i parken kan jag skönja 
Dom lyser lika giftigt som gammal blymönja

Tomtens släde med svårighet glider
På sandade gator där medarna lider

I gnistregn bak släden jul afton lyses upp så kul
Tomten då sig önskar en sivagn med trenne hjul

Med en sivagn jag kan erövra världen
Säger tomten och startar färden

Jag nu sällskap på färden får
Säger tomten när tankarna till snubben i holken går

Men hjälp säger herr Albin som kvar i spiltan står
Ska jag lämnas här ensam år från år

Nej säger tomten Du blir ej lämnad alen
Du får ju vicka som drag ren

 God Hjul önskar poeten Tomas Larsson


Kommentarer
Postat av: Brossan

Desamma Desamma

Bra rimmat

2011-12-24 @ 13:17:26
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0