Mat och njutning är mitt nya mål.

Jag låtsas om att jag är trött Classic Racing och söker nya utmaningar i min triviala vardag.
Fick just ett utkast till ett uppdaterat reglemente för 47 klassen. Det enda jag kan säga är att förändringarna i förslaget endast berör dom tveksamheter som funnits och att man har legaliserat dom i stället för att behålla förkrigststekniken.Jag tycker inte det slår vakt om den genuinatet som klassen innebär snarare än att dom vinnande tävlingsmässiga koncepten ska råda, rätt eller fel får väl klassens expansion visa, skiter i vicket just nu.  

Jag lovade ju ett utlåtande om min Polskättade jobbarkompis favorittugg.

Mitt recept är följande:
Man tager 1st helrör Grants som något redan tullat på och ett pkt siljanschark rimmat fläsk.
 OBS! Grundkoncept 

Därefter skär man upp fläsket i skivor som man tror ska passa gommen. 
Kasta ner skivorna i en het stekpanna utan flott (detta är lite av grejen med att få knaperstekt)
  Sådärja nu låter vi grisdetaljerna brynas så dom hoppar som en nyfjällad abborfilé. Vidare så steker vi på tills dom visar en härligt svartbrun färg.
   OBS detta är ett mellanstadium

Ett riktigt högstadium på gränsen till CarlJan bögighet visas på följande installation
Ett fulländat konstverk där enbart drycken och livsnjutaren återstår
 Och se där trillade kopeken ner. En fulländad Polsk totalnjutning.  
 Matskribenten/kocken själv njuter i full volym.

Sammanfattning: En mycket njutningsfull måltid som även under resans gång har visat sig passa till såväl ÖL som Vin var faen så gott.
Och I morgon kör vi TT träff med Supermoto  och isgaragets  GM i Ståped. Skyll Er själva som inte var där.

/Tomas  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0