Merdé Fransois. Satans Franska skit. Men solen sken i Möklinta

Lite bloggtorka har det varit men vem har tid att läsa än mindre skriva en massa trams mitt i rötmånaden.

Jag besökte i söndags Möklinta för deras veteranarrangemang  (oj vicket lång ord jag fick till) inte så många motorcyklar men ett gäng sköna 4-hjulingar såg jag och träffade en del skäggiga classiker från trakten.

   
Möklinta HotRod              Fransk Husbil              Lanz Bulldog

Tatraplan. Vackrare bakdel finns inte i hela Möklinta

Och nu över till mitt Franska Rendezvous. Jag har ju nämnt tidigare att jag inte fattade varför jag skaffat denna kultbil och trodde det berodde på det charmiga rullgardinstaket. Just nu känns det som ingenting som grodätarna tillverkar och är tänkt för väg är nåt att ha. Nej låt dom djävlarna göra vin och mat som dom bevisligen är duktiga på.
  Franskskiten
Tanken var att jag skulle hedra bilprovningen med ett besök i morgon torsdag 21 juli och låta dom tala om vad som e.v behövde justeras på min 4 laban. Jag skulle göra några justeringar igår för att sen backa ut fanstyget för en testrunda. Det är då det börjar när jag ska backa så slår det tvärstopp, ett framhjul låser sig totalt. Jag bökar som en dåre men med för taskig belysning får jag inte till det sjuka handbromslänkaget som tar på framhjulen.

Så lätt ska inte en fransman få knäcka mig tänkte jag, och började ikväll på att riva hela bromssystemet för att kunna få allt rätt. Inte så lätt att få av en bromstrumma där backarna låst sig men det gick till slut på vänstern, när jag sen skulle hissa upp ekipaget för att attackera högersidan så far hela djävla domkraften upp genom plåten.

Det är nu jag förstår vad uttrycket ”Franska nerver” kommer ifrån det blev bara att avboka besöket på bilprovningen och ställa in fredagens crusing i Säter. Synd för frugan hade inhandlat en del Franska acessoarer som jag tror skulle passat ihop med skitbilen.


Som tröst får jag hänga med min son på moppecrusing i morgon i stället, då kommer jag att köra Italienskt (Malagutti) istället.

/Vi hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0