Skrytbilsprojektet.

Jag vet inte varför?



 Eller hur jag tänkte när jag impulsköpte denna Franska skapelse. Kanske var det för det praktiska att ha en växelspak som sticker ut ur instrumentbrädan som man kan hänga en matkasse på. Eller var det för att den har en plåt i folietjocklek? Var det årsmodellen 1975? Skattefri, javisst, låg försäkring jodå, soppasnål under halvlitern/mil. Jag vet faktiskt inte, den väckte nog nåt proggigt ungdomligt i min trötta hjärna för jag behöver ju inga fler fordon.  Speciellt inte en udda rostig Fransos med dubbdäck.


OBSERVERA Rullgardinen

Ja nu finns den mot alla odds i min ägo så det blir till att peta ur dubbarna, svetsa rosten (rostjobbet är utlagt på entreprenad till Stefan Wemmenlöv) och fixa till en massa småjobb för att ta sig till bilprovningen de 20 juli

Nu kom jag på det! Det var naturligtvis rullgardinen på taket jag föll för. Ytterst charmigt.

Vi hörs /Tomas

PS. Följ min och luddes gröna resa på kolonilotten i Silvattspark
http://silvattspark.bloggplatsen.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0