En midsommarnattsdröm.

Ja nu syftar jag ju inte på William Shakespeares drama utan vad man kan företa sig en midsommarafton i Dalarna.

Efter att ha firat varenda djävla midsommar i mitt liv i Dalarna utom dom ca 10 som jag varit utomlands så kändes det både modigt och utmanande att på 3 timmar resa i såväl Norrland som att besöka 4 landskap.
Färjan i  Hovnäs på gränsen mellan Dalarna och Västmanland

Jag, Lilla Duvan, och vår BMW tegelsten drog iväg på midsommarafton utan bestämt mål i det vi tänkte var rumpmasland. 
Jag bjuder lilla Duvan på en Taxfree fri färja
Döm om min förvåning när jag nånstans i Horndalsskogarna ser en skylt där det står Gästrikland!  Javisst Gästrikland räknas ju till Norrland trots att största delen ligger söder om Dalarna. Vi drar vidare och upptäcker att vi passerar genom såväl Uppland som Västmanland ja vi får till och med åka icke statlig färja vid Hovnäs över Dalälven med några mils följande grusväg.
Alfahannen studerar hela Västmanlands turistinformation 

I stället för att samla en massa blommor och drömma om sin tilltänkta så får ni hålla tillgodo med lite bilder och min hona har jag (alfa hannen) sedan länge hittat.

Ja det är faktiskt den sötaste jycken vi har. Viggo är namnet

Vi hörs  /Tomas


Kommentarer
Postat av: Bror din

Hej på er touringåkare och skogsmullar.

Själv lastade jag tigrinnan på Trajjan (1951) och drog sakta iväg till Torsångs midsommarfirande och båtliv.

Passageraren blev lite nedspilld av motorolja och klagade på "durrande" fotpinnar pga trialdäck på hojen, men annars gick det bra.

2011-06-26 @ 16:01:16
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Mia Ahlsten

Hej! vad kul din blogg verkar. kommer definitivt läsa din blogg igen! (: Hoppas du har en bra helg (:

2011-06-27 @ 12:12:25
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0