Gutaperkafjädring

Man gör det inte lätt för sig!
Först köper man en hög sönderkapad, omgjord, svetsad, och kapad igen metall som har ett antal ägare i ryggen där alla verkar ha haft en helt egen idé om hur det ska se ut.
Nu har jag kommit till kapitlet bakfjädring och vet inte riktigt hur det ska se ut eftersom det mesta av den delen har fallit offer för en forntida vinkelslip. Jag har betsämt mig för att testa en variant med fjädrande gummielement.

Huvudleverantören Biltema har levererat gutaperkan
 

Tro det eller ej men mina ytterst vetenskapliga teorier verka funka, jag har bara punktat dit plåtarna för att kolla att allt rör sig som det ska.

Här vare mycke gummi.


Självklart ska det dit nån slags dämpare oxå men jag verkar vara på rätt väg.

Sådärja nu har jag visat gutaperkan från 3 håll


Vad jag kan förstå så behöver inte en sivagn ha så särskilt lång fjädringsväg det finns ju till och med sivagnar som är helt stelopererade bak och funkar skitbra.

Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: fru

ja fjädring och gummi är nog bra ; )

2011-11-07 @ 21:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0