L-G Schwartz

Vilken man.  Inte bara att han har ett efternamn på åtta bokstäver som bara innehåller en vokal han har dessutom kört 23 Isle of Man vilket är i särklass det mesta en Svensk har åstadkommit.
 klick
Undertecknad samt Ludde och Örjan var på studiebesök hos honom i tisdags kväll.
OJOJOJ vilken man trots att han har en över 25 år lång karriär inom sivagnsracing och uppnådd pensionsålder så känns han som allt annat än ett Fornminne.
Altmeister med en vacker IOM tavla knäppt av ESSO
 

L-G har så mycket fina minnen och det verkar som han kan varenda meter av den 6,2 mil långa banan som han på ett målande och ödmjukt sätt berättade för oss.

 Huvudsyftet med vårt besök var att få se hur en körfärdig vagn ser ut samt att få så mycket tips som möjligt.
L.G på sin Ireson kortskorpa


Det blev till att klä av hojen och mäta upp alla avstånd och vinklar. Har man kört och byggt sivagnar så länge så vet man naturligtvis hur all ska vara så jag fick anteckna en hel del. 
Finns visst konstnärer på ön oxå
 

Det fanns mycket godsaker i Hoforsgaraget
Klassisk JAP bredvid en klassisk TZ 750

König


En givande nördkväll blev det och det visade sig när jag kom hem till mitt bygge att proportionerna var rätt, det är endast mitt styrhuvud som behöver brytas upp och och riktas efter en tidigare ägares experiment.


Vi hörs /Tomas




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0