Hedemorakonst(igheter) 2011

Så har man då fått agera konstnär för en dag igen. Vartannat år så får människor från Hedemora som skapar nån slags beskådningsbar konst chaansen att visa upp sina alster i Vasahallens korridor.

Konstnären själv med sitt alster
 
Som ni ser så går jag helt upp i rollen som konstnär med bohembasker och djupt svår uppsyn. Funderar på att skära av mig örat på känt konstnärsmaner men det får nog bli en ofrivillig repa på knogarna av vinkelslipen för att få till en konstnärlig smärta.

Fågel Fenix heter skulpturen

Svårt med ljus och bakgrund för att få en bra bild


Det började med en fårsax som skulle bli näbb sen så trillade bitarna på plats allt eftersom. Kroppen på Pippin har tidigare varit en vital del på herr Albin men eftersom den började läcka allt mer  så valde jag att återvinna den till mer konstnärliga ändamål.

Namnet Fågel Fenix? 
Ja Fågel Fenix är ju en av det mest kända examplen på återvinning. eftersom Fenix enligt sägnen brann upp och återföddes ur askan och kolet av sig själv vart 500e år och dess aska sades ha helande och läkande egenskaper. 

Till er som möjligen vill kolla in fågeln så får ni bege Er till Vasahallen där Hedemorakonst kommer att finnas till den 13e november, den kommer därefter att hamna hemma hos frugan och inte i isgaraget

Mycket sköna verk och talangfulla människor finns det i lilla Hedemora.
Klicka på bilderna under så blir det bättre
  
Nu väntar lite mer garagejobb

Vi hörs/ Tomas



Kommentarer
Postat av: frun

du är bara bäst du din känsliga konstnärssjäl ; ) vacker fågel som jag hoppas man får se mera av så den inte flyger iväg,

2011-10-29 @ 15:36:01
Postat av: Brossan

Ja du är kung bland skrotkonstnärerna i stan, de övriga har inte sett guldkornen i skrotlådorna.

Om det blir kärvt med sivagnsbudgeten, så skrotpriserna "All time high"

2011-10-29 @ 19:11:06
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Sonen

Nice farsan, jag måste se över min konstnärliga sida nu när jag har fullblodskonstnärer i både mor och far =)

2011-10-30 @ 21:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0