Veckans naturupplevelse

Igår kväll var vi ett gäng för att inventera vad som skulle byggas om och åtgärdas på motocrossbanan i Hedemora inför besiktningen. Då berättade jag för gänget att den här tiden på året så brukar det söka sig älgar till Hedemora motorstadion och bli där en bra bit in på hösten. Min teori är att motorsporten och enduro i synnerhet främjar den svenska älgstammen i och med att dom får asyl på motorstadion.  Gänget flinade lite överseende åt mina funderingar men tittade förvånat upp när en av deras små söner ropade, "pappa det står en älg här borta".

Äh du svamlar fick han till svar, jo svarade ungen den står och stångar i staketet! Vi var tvugna att kolla och visst det stog en fjolårskviga och stångade desperat mot grinden in till crossbanan, den hade förmodligen inte varit in på vår hemsida och sett att crossbanan var stängd för ombyggnation. 
Jag råkade ha en gammal kamera i bilen och smög så sakteliga närmare men när skogens drottning började gå mot mig så backade jag. Så småning om så pissade hon en jättepöl på gamla TT banan och vände röven mot mig och travade iväg norrut mot banriktningen åt västerby till och vek in i skogspartiet norr om gokartbanan.


Detta visar att man kan njuta och fröjdas på motorstadion utan både motor och bössa.
Vi hörs 
/Tomas   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0