Backrace och kulturtripp

Så har man då äntligen fått testa Ånnaboda backen. 900 m lång och kändes väldigt snabb. Jag är övertygad om att hade jag varit yngre och modigare så hade jag inte behövt slå av gasen på Herr Albin. Roligt var det och det är jag tvärsäker på att alla 19 som ställde upp tyckte. Växlarna funkade prima denna gång och jag gjorde ett test genom att starta på ettan och drog i tvåan efter 30 m i första åket och startade på tvåan i andra  med lätt kopplingsslirkande i starten det visade sig att det gick 1,07 sek snabbare i andra så varför krångla med växlar.
Fläskig Albin med fläskig chaufför
 
Analog resultatvisning., så jävla retro
 
Segraren Christer Fagrell från Gränna på sin Union/ SRM snyggt, snabbt och rätt 
Ja kul är det att åka backe. Enkelt, avspänt och mycket  MC historia blir det. Jag kommer inte att kunna delta i säsongsens sista race i Norrköping eftesom jag ska åka flygplan och landa på en ö i atlanten med biverkningar som sol, värme, saltvatten som följd men jag kan nog leva med det oxå.
 
Lite mer bilder från Nerikes Allehanda hittar Du på länken under
http://na.se/sokresultat?q=ånnaboda&sorting=publishdate:DESCENDING
http://na.se/nyheter/orebro/1.1773411-bildspecial-veteraner-ger-jarnet-uppfor-backen
 
På hemvägen tog vi (= Fru Gudrun, Jycken Viggo och jag) en liten omväg förbi Ängelsberg som har mycket häftigare saker att bjuda på än den stinkande oljeön som alla knuttar envisas med att besöka.
Besök Skupturparken i Ängelsberg!
Vackert suggestivt och lite skrämmande
 
Ojojoj vicka grymt häftiga verk som var utplacerade på ett sätt som om parken enbart hade tillkommit för att ge plats åt verken.
Bara tanken på att placera dessa fejor i strömmande vatten är skönt sjukt.
Några mindre skrämmande knubbsälar i cement, så sött.
 
Så mitt tips är föjande. Åk gärna till Ängelsberg och sniffa på oljeön om Ni inte fått nog av oljearom i garaget men missa inte skulpturparken för den är en av dom häftigaste konstutställningar jag sett.
Kolla länken
http://www.skulpturparken.se/Startsidan.html
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ljung

Men snälla Tomas o Thomas (Nonshine)! Bägge mina favoritbloggare skriver om samma skulpturpark i samma Engelsberg. Samtidigt! Jag känner mig blåst på hälften av min kvällsläsning!! Men, ok, jag får väl lov att ta med mig tanten på en liten utflykt till detta Engelsberg, vet ju att ni båda är herrar med gott omdöme och god smak.
Ljung

2012-08-20 @ 22:34:24
Postat av: Brossan till Lazon

Har du varit på Oljeön eftersom du vet att den stinker? Steelriders(=knuttar) planerar en tripp dit i september.

2012-08-21 @ 00:34:14
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Frun

Det är faktiskt jag som haft "äran" och besökt oljeön och det luktar mest olja där ... inget för en konstnärssjäl som mig själv men kanske något för gamla knuttar ; )

2012-08-21 @ 19:47:37
Postat av: Brossan till Lazon

Ok själv är jag utan luktsinne säger frugan, så jag platsar säkert på Oljeön.

2012-08-21 @ 20:14:07
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: frun

Ja det gör du säkert : ) det där med luktsinne verkar gå i släkten eller snarare avsaknaden av det !!

2012-08-21 @ 20:16:32
Postat av: Anonym

Vi har gjort lika inlägg, du var först men jag var ovetande om ditt besök i Ängelsberg. Nästan samma bilder med, den andra Thomas.

2012-08-21 @ 21:22:59
Postat av: Bloggarn själv

Från Tomas till Thomas. Kul att vara etta nån gång också. Jag dyker upp som åskådare i Karlskoga kollar Enduro VM i Karlsborg fredag kväll och lördag förmiddag först.

2012-08-21 @ 21:53:06
URL: http://www.albinracing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0