Usch fy fan vicket äckligt jobb man har.

Det var inte utan att jag studsade  45 meter rakt upp i luften när jag öppnade dörren till en liten telestation på vischan idag. Jag som har en illa otäck ormfobi stötte på detta nystan av kopparödlor i dag. Ja jag vet att dom här små raringarna är ödlor och helt ofarliga men det hjälper inte när jag ställs öga mot öga med kräldjur.
Dom har tagit sig in via intaget för jordlinorna och tycks ha förälskat sig i kopparlinan.
 
Det blev en skräckfylld stund att med sopborsten, sopskyffeln och en papperskorg förpassa dom tillbaka till moder natur. Ja fy helvete vad modig jag var i det läget, Tarzan med sina ormpolare är nollor i sammanhanget.
Nu har jag tätat kabelintaget och kommer nog att hålla andan nästa gång jag öppnar dörren till en Telestation igen.
Det här är liksom inte min våta dröm om hur en ormgrop ska vara.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Brossan till Lazon

Kopparormarna trodde väl att jordlinan var deras store ledare och följde honom. (koppar har ju bra ledningsförmåga).

2012-08-08 @ 21:00:30
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Brossan till Lazon

Tomas prova att sälja bilden och historien till någon stor tidning, det är ju en unik historia.

2012-08-10 @ 16:10:22
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0