Äkta vara.

Jag fick ett mail av Christer Watz där han påpekade att det var en bild på en 350:a från 1934 som hamnat på min sida. För övrigt den enda 2 cyl 350:an från 1934 som finns kvar. Det mesta av 34-års modell brann ju upp i Tyskland. Där ser man, jag norpade helt enkelt en bild via Google och tänkte inte på att det var blå botten på skyltarna som ju är bottenfärgen på 350. Och självklart fick jag bifogat en mer rätt bild inklusive Julhälsning
 
Husqvarna 500 cc 1935 för sista gången i friska luften före avfärd till Husqvarnamuseét
Visserligen så motsvarar bakgrundsfärgen på skyltarna numer 750 klassen och gult är ju färgen på 500 klassen men jag tror mig veta att det var vit bakgrund på den tiden det begav sig.
 
Visst är det lite tråkigt att vi inte får se denna raritet på banorna längre, men hav förtröstan.
Som den händiga motorman Christer är så håller han på att bygga en sprillans ny replika/kopia av den gamla räsern och vill det sig väl kanske den dyker upp till sommaren.
 
Kopian under produktion
Lägg märke till att det står WATZQVARNA på tanken som ett bevis på att det inte är den äkta varan utan Christers egen tolkning.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Christer slår man inte på fingrarna när det gäller Husqvarna.

2012-12-19 @ 11:21:51
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Dr.Brinkman

Bara såååå vackert.
Go Hjul ifrån ett igenfruset S-Tälje...

2012-12-19 @ 19:00:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0