Snömos och nytillskott i sivagnsfabriken

Ja idag har man tillbringat ca 5 timmar i en gammal Kubota/Belos 1980 års modell med nästan 60000 drifttimmar trottoartraktor som dagligen kräver en bysmeds handpåläggning och omsorg. Det är ju på det viset att jag är engagerad i en förening som heter Brunnsjöns VinterVänner (BVV) och jag har satt snurr på en gammal kubotatraktor som Hedemora kommun i sin ynnest skänkt till föreningen. Att man skänkte traktorn beror enbart på att den ansågs hopplöst förlorad och totalt utdömd. Självklart blir man lite avundsjuk efter gårdagens möte med plogare från en massa andra kommuner där alla får kommunala bidrag utom vi i Hedemora, men att vara självständig och oberoende idealist smäller högt hos mig.
Jag fick låna lokal av GL&V för att preppa Kubotan, lägg märke till verktyget i högerkardan
 
Trenden i Isgaraget med sivagnar sprider sig som en löpeld. Vår händige professor Wärner Burgmeister håller på att färdigställa en sivagn av sällan skådat slag. Grunden är en 125cc scoter som han övertagit och fixat motorn på, sen håller han på att med diverse återvunnet material producera en passande sivagn.
 
Suddigt Nokiafoto. Wärner beundrar det som ska bli han egen tolkning av en sivagn
 
Jag ligger väl inte heller på latsidan med mitt bygge. Efter att ha byggt upp och loppat ihop allt där det ska sitta så blev det till att riva allt och färdigsvetsa, slipa och måla  för att sen börja bygga ihop allt igen.
 
Sådär ja nu sitter  3 hjul på plats. Gooda Hjul på er alla
 
I morgon bär det av ner till sjön igen för dagen reparation av traktorn samt en dags plogning.
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0