Visby i vinterskrud + Måndagsmorgon

Jag kan bara konstatera att jag varit på Gotland ca 15 gånger men bara 2 gånger på sommaren. I dom flesta fallen närmare bestämt i åtta fall så har jag kört Gotland Grand National på Enduro MC samt vid tre tillfällen varit åskådare eller glöggande serviceman. I den gångna helgen var jag och frugan över på en Hotelweekend och njöt av Visby i fulla drag.
 
Den lilla havsfrun studerar en gigantisk keramikgrej 
 
Jag såg faktiskt inte en endaste MC på hela helgen vilket känns mystiskt skrämmande. Den rejsigaste upplevelsen var en löpartävling vi var åskådare till.
 
En herre som ville stila barbent i minus 8 och yrsnö. Troligen en skrytsam 08
Ja det känns nästan som att vara utomlands att vara på Gotland fast deras dialekt sägs påminna om Dalmål, det kan möjligtvis kännas lite störande att Stockholmsdialekten håller på att ta över Visby.
 
En vacker Gotlandskråka spanar på havsdränkta stenar.
 
Måndag morgon vaknar man glad och vederkvickt efter en vilsamt MC befriad helg.
När jag ska knappa in mig i datorn och via min PIN dosa öppna min mångmiljonspäckade banksida så är dosjävuln försvunnen. Jaha tänker jag då är det väl enklast att ringa frun som förmodligen lagt den på ett bra ställe, då kommer nästa problem. Jag hittar inte min mobil och kommer underfund om att Gudrun glömt att plocka med den in från bilen i går kväll, tänk så tanklösa vissa kan vara. Jaha då blir det att ta FinnOpeln till Säter och hämta den konstaterar jag med lätt irriterat sinne.
I mitt upphetsde tillstånd kränger jag hastigt på mig en tröja för att dra iväg, då råkar av en för mig outgrundlig anledning brillorna flyga av och dunka i golvet och delas i 2 delar.
 
Superlim löser det mesta hoppas inte brillorna nu fastnar i pannan bara
 
Som sagt en i mitt liv en fullt normal dag. I morgon ska jag köra en genomgång och reparation av hydraliken på plogtraktorn ( Belos/Kubota) för det är dags att börja ploga Brunnsjön nu.
Undrar just vad det ska bli för djävulskap då.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: brozzan

Som sagt, Murphys lag är den enda lagen utan undantag.

2012-12-11 @ 00:40:20
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0