Dubbat

Jag har nu dubbat upp ett par däck. Jag har väl aldrig någonsin varit så sparsmakad i mitt dubbande, men med herr Albins måttliga effekt så gäller det att vara så nära minimum som möjligt så han orkar med.
Dom blanka piggana som syns är dubb

Framdäcket har fått självborrande plåtskruv med 4mm utstick brandslangskappa på insidan och dubbla slangar. Bakdäcket är ett Svenssondubbat trialdäck lånat av Ljungen som kompletterats med 6-kants plåtskruv skruvade utifrån. Kan just undra om ägaren till det däcket tycker om förbättringen.

Flygande kilometer fanTomas själv
  
Teamchefen och supportern Wärner Burgmeister utför materialkontroll


Till helgen ska jag göra en provrepa på Brunnsjön för att kolla om teori och verklighet går hand i hand. Jag har plogat upp en 1000m lång raka på isen. En riktig karl ska naturligtvis ha en egen testbana.

Vi hörs /Tomas 

Kommentarer
Postat av: Ronny Gustafsson

Ser fram emot att få höra hur det gick

2012-02-22 @ 14:55:30
Postat av: Frun

Ogillar ; (

2012-02-22 @ 20:29:03
Postat av: Ljung

Naturligtvis ser däckägaren med både stolthet och glädje fram emot att inför var o en, vare sig de vill höra eller inte, kunna säga "Jovisst vettu, det här däcket har slagit rekord!"

2012-02-22 @ 21:43:44
Postat av: Bloggsarn själv

Hmmm. Nu blir det lite att leva upp till men som startlistan i Orsa ser ut i dag så lär jag i alla falla knipa ett Albinrekord. Och skulle nån mer Albinägare vara korkad nog å dyka upp så kan jag ta till att det blir Hedemoraägd Albin rekord så det så. Det vill till att den klarar hela repan utan att nåt går isönder.

2012-02-23 @ 12:46:15
Postat av: Ludde i Hedemora

Vi håller tummarna Lazon. Kollar av läget i garaget ikväll.

2012-02-23 @ 16:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0