Fysträning och Möklinta

Till att böja med vill jag berätta att det torsdags hände tre kul saker. Nr 1 Frun fyllde år. Nr 2 SMK Hedemora hade årsmöte och jag lyckades bli fri från mitt ordförandeskap (pust vad skönt) Nr 3 En crossåkare från Ockelbo blev pappa till en flicka som vi övriga i landet är tvingade att försörja.

I går var jag support till sivagnsteamets konditionshöjare Gudrun som slet sig igenom kortvasan på 3 mil. Hon är envis och tuff frugan som med bristfällig teknik och snösörja fixar det hela. Känns bra för teamet att nån håller i konditionen.
Pressuppbådet är stort när frugan stakar sig.


Undertecknad Nicodemus och bakisLudde har varit på utflykt till vår Västmanländska vänort Möklinta idag. Det var motor och prylmarknad på folkets hus. Tyvärr så var det en massa avhopp av säljare så utbudet var magert och det var väl första gången jag kom hem tomhänt från en marknad.
Lite sköna 2 hjulingar fanns ju att titta på.  Kalles Lambretta i förgrunden
 

Det är ju alltid kul att träffa Möklintingarna och man upptäcker alltid nåt kul när man är där.
Kalle visar lite gamla biografmaskiner som köptes begagnade 1953. Ljuset består av kolstavar men allt funkar.
Kalle vid maskinen. Lite fimekanik. Kolstaven. Klicka på bilderna 
   

En vackert patinerad EPA av rätt årgång upptäcktes också.
Skrot?  Kan vara vackert




Nu ska jag ta en promenad till sjön och kolla isläget.

Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: Brossan

Hittade du ingen sivagnsryss i Möklinta, att använda som servicefordon?

2012-02-25 @ 18:26:27
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0