Mer galenskaper

Jag har nu anmält mig och herr Albin till rekordförsök på flygande kilometern på is i Orsa 9-10 mars! Nu gäller det att hitta på lämpliga piggar till däcken för att få lite fäste och lagom lite så det inte bromsar, herr Albin  har det jobbigt nog ändå att släpa runt på en välväxt och reslig herr larsson.
En av konkurrenterna i klassen Arne Lind Rättvik.
Arne Lind till start

Albin V twin i täten före en BMW på Solvalla. Vackert. 


Sivagnsbygget går vidare. Jag har nog fått till bakändan med fjädringen nu. Det satt ju 2 frächa Öhlinare på donatorhojen som känns styva och bra.


Gissa grejen ledtråd 3. Nu sjunker vinstpotten eftersom det bara blir lättare hela tiden.
Ja vad kan det vara?


För övrigt så lever isracingsporten farligt i Sverige just nu. Först avgår förbundskapten efter sjuka påhopp på hemsidor efter att han vågat säga emot en pensionär som är van att bestämma. Sen tar isen slut till SM finalen i Målilla vilket är djävligt olyckligt när förarna är på plats och publiken är på väg in, men det värsta är att pöbeln kastar sig på domaren Christer Gardell via diverse gästböcker och ger honom skulden för ta mig fan allt så nu hotar Gardell med att skita i allt som har med isracing att göra och då återstår bara 3 isracingdomare  i Sverige varav Gardell är den skickligaste. Det känns skönt att ha lagt isracingen bakom sig.

Vi hörs / Tomas

Kommentarer
Postat av: Dr.Brinkman

Ja du Lazon nu verkar det vara dubbelt båg. Men jag satsar på en hemknackad Trabant med bakhjulsdrift i plåt. Rätt eller?

2012-01-23 @ 20:13:10
URL: http://matsbokurvan.nu
Postat av: Bloggarn själv

Ingen dålig gissning Dr Brinkman men väldigt fel. Jag mäter och snickrar i smyg så ledtrådarna droppar in.

2012-01-23 @ 21:06:48
Postat av: Dr.Brinkman

Fan så svårt men nu när du är inne på isracingspåret så tror jag det är en prototyp på nya skyddsglasögon med tillhörande näbbskydd för isåkare ifall man har någon med Cai-Thore nabb framför sig. Fel igen eller? Bygg på, väntar på nästa ledtråd....;-)

2012-01-23 @ 22:23:16
URL: http://matsbokurvan.nu
Postat av: Ljung

Jamen nu så! Från knivigt till skitenkelt! En Flattrack tank till Qvarnan. Jag vinner gärna en portion av din utsökta fläsklägg.

2012-01-24 @ 16:39:06
Postat av: Brossan

Heja Ljungen du har nog fan rätt, nu får Tomas visa svetskunskaperna med en tät tank.

2012-01-24 @ 17:04:40
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Bloggarn själv

Ljungen. Jag bockar och gratulerar du prickade rätt. Fläsklägg får det bli, jag lovade Ludde igår en burkning i sivagnen om han kunde gissa rätt så det priset tillfaller Dig som en bonus.

/Tomas

2012-01-24 @ 20:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0