Nya grannen.

Jag har fått en ny granne. Ja jag menar naturligtvis en ny gargagegranne i båset bredvid mitt, mina grannar som bor bredvid mig där jag sover intresserar mig föga.

Han heter Ove och hunnit ställa in en BSA B33 -53 och är i full färd med att pimpa sitt bås i bästa BP stuk.
Det blir fint det här

Hoppa att det inspirerar mig att hålla stilen i mitt bås

Lite rörigt i mitt bås kanske men mycket nostalgi


Om man kan kalla sivagnen ett sidoprojekt så måste man väl kalla sakerna på bilden ovan sidoprojekt till sidoprojektet, eller?

Ett stycke Svensk motorhistoria
 

Kan Ni tänka Er att den här motorn såg dagens ljus enligt motornumret nån gång mellan 15/8 och 15/9 1949.
Om man går en gyllene medelväg så kan man anta att den föddes den 1a september 1949 exakt samma dag och år som jag föddes, det är inte utan att det känns som att vi är tvillingsjälar födda i jungfruns tecken.
Pust jag blir alldeles ljummen i hjärtat när jag tänker på det.

Vi hörs /Tomas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0