Bubo bubo

I kväll blev jag så förvånad att jag nästan dånade. Nja dånade gjorde ju som bekant gamla kvinnliga divor på 30 talet när dom blev chockade. Nej det var en Berguv  (lat bubo bubo) som satt och stirrade på mig på balkongen.
 
Berguv utrotninghotad
 
Eftersom det är en utrotningshotad art så kan jag misstänka att ryktet gått om min barmhårtighet angående fåglar spritt sig och att det är ett slags rop på hjälp.Så  i morgon får jag ut och leta efter en hjälpsökande Berguvsunge i min strävan att rädda världen
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brossan till Lazon

Bubo Bubo är ju landskapsfågeln och ingen har väl missat ditt ursprung.

2012-07-04 @ 00:39:37
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0