Det finns inget dåligt väder, bara dåliga människor.

Jag blir mer trött på alla dåliga människor som gnäller över vädret än på själva vädret.  Själv anser jag mig vara en präktig, god och positiv människa och är det nån som har en annan åsikt om det så måste det vara en dålig människa.
Jag beslutade mig för att flytta på det sista jobbet med renoveringen och fuktsaneringen av husbilen under rådande H2o bemängda luftförhållanden så nån husbilsemester blev det inte. I stället grenslade jag och Gudrun BMW flygande tegelstenen med full campingutrustning för en skärgårdssemester på Åland, det går faktiskt att tälta sommartid.
Grisslehamn. Blandade hojar med  Stellan Egelands Slugger  i förgrunden + en tysk långgaffel mfl
 
 
Resan från Hedemora till Grisslehamn företogs i syremättad och friskt regnväder, det är fantastiskt skönt att åka MC och slippa svettas i dom kompakta rustningar som krävs för tuoringåkning.
Vi hittade en mysig camping på Eckerö "Söderhagens camping" med positivt bemötande som fick bli vår bas under dagarna på Åland.
 
Den lille havsfrun i skärgårdsmiljö
 
Det blev mycket trevliga utflykter på knarren om dagarna och Åland bjuder på mycket fina MC vägar som inte inbjuder till stresskörning utan mer till lugnt glidande med en mängd broar och småfärjor. Det finns mycket gammal historia både Svensk och Finsk.
Jag testar en samtida hjälm på Kastelholms slott
Några sköna MC dagar med MC buren Ö luffning blev det och jag har sovit som en gris i tältet bättre än på länge så med skallen fylld av uppfriskande Östersjöluft kunde vi vända hem mot fastlandet.
Det ser dramatiskt ut mot Svenska kusten vilket garanterar en frisk hemfärd.
 
 
Nu väntar slutförandet av husbilsrenoveringen kommande vecka + att jag ska vara speaker vid moppe och traktorcrusing på torsdag innan jag drar till Filipstad nästa veckoslut för backtävling med Herr Albin.
 
Kan nämna att det går framåt för Ludde och Örjan med deras classiska sivagnsprojekt "Sidewing"
Kolla länken  http://sidewing.blogg.se/  såg att dom är anmälda till Linköping, ska bli spännande att följa premiären. 
 
Vi hörs / Tomas
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0