2 dagarstripp.

Eftersom jag har en del tid att plocka ut innan jag övergår till att bli friherre om 86 dagar så passade jag på att klämma in ett par kompdar efter nationaldagen. Jag längtade efter att få se mitt ganska färska barnbarn som bor i mörkaste småland.
Sagt och gjort så grenslade jag min BMW flygande tegelsten

Eftersom jag skulle ta vägen förbi Linköping och hämta mitt traderafynd (som ingen av er korkskallar fortfarande har klurat ut fabrikatet på trots ett häftigt pris) passerade jag Gisslarbo där Spinnin Wheel numera huserar och passade på att göra ett studiebesök och snika åt mig en fika med nybakat till.
En del av lagret med hur mycket delar som helst här går det nog att hitta allt


Häftigt att skåda vad det går att göra med en massa framåtanda och framtidstro.

Drog vidare till Linköping och hämtade en växellåda  som lätt rymdes i toppboxen. Körde trevliga vägar genom östergötland och småland och undvek E4an nästan helt med en härlig MC tur som följd, det enda tråkiga är att min stuss ömmar efter 20 mil så "Airhawk" kudden plockades fram och lindrade ömheten något, man är väl inte skapt för tuoring måhända.

Träffade son, sonhustru och barnbarnet Nova vilket gjorde att man blev glad och min ömmande stuss glömdes helt.

Lilla nova som påpekar vissa saker när farfar introducerar henne i MC världen
 

I morse passade jag på att besöka sonen på hans arbetsplats innan jag styde kosan hemåt igen.
Som av en händelse så passerade jag Huskvarna och passade på aatt slinka in på Husqvarna fabriksmuseum

Snygg och stilfull entré till Husqvarna fabriksmuseum


Oj vad mycket som tillverkats och utvecklats av Husqvarna.

Snygg design på tanken det väcker ideér


Jag upptäckte snart att jag skulle behöva tillbringa betydligt längre tid på museét så jag kommer att återkomma dit.

Knäkvarna!


Jag lyckades även på hemvägen nästan undvika e4an och kunde från Huskvarna köra trevliga vägar och föja Vättern genom gränna och upp till Ödeshög.
Ja tänk vad man hinner utan att anstränga sig mer än en ömmande röv på 2 dar. 100mil hoj och allt det jag nämnt här. Nu ska jag bara rasta jycken och laga frugans cykel. I morrn drar jag och Ludde till Våler där Ludde ska burka åt Johan lundqvist själv skiter jag i tävlandet och tänker agera som huligan.

En tänkvärd uppmaning till alla överviktiga golfare


Vi hörs /Tomas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0