Måsart lever farligt 27 juni

Minn jobbarpolare Åke ringde i morse och sa att nu måste Du komma och rädda Måsart. Hen är på väg ut eftersom det har kommit inkräktare till hans tidigare skyddade plats. Jag gick och kollade från mitt vardagsrumsfönster och fick se pippin promenera ut på Hökargatan men både bilar och folk uppförde sig bra.
 
Måsart syns längre bak på trottoaren
 
 
Jag krängde på mig lite kläder och drog iväg på min Crescent för att dra igång en räddningaktion. När jag kom fram så hade Måsart letat sig tillbaka till bakgården.
 
Här har Måsart tagit sig tillbaka till bakgården och granskar kritiskt inkräktarna
 
Nu kan vi ju bara hoppas på att vingarna snart kommer att bära hen innan dom yttre hoten och farorna blir för allvarliga.
 
Vicken vacker mås. Se nu bara till att lätta snart.
 
Dramat går vidare.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: frun

puh tur att man var helt ovetande denna dramatik, tycker att hens moder bör ha lärt ut lite trafikvett: )

2012-06-27 @ 18:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0