Pagod

Nu är det bara ett halvår kvar! Ja det vill säga 184 kalenderdagar eller 94 arbetsdar när jag dragit bort semester, arbetstidskonto, flextid och lite komptid. Jag skiter i Reinfelts drömmar om 75 år. Karln hade ju mage att påstå att man borde byta karriär och yrke när man närmar sig 60år, javisst jag erbjuder honom att byta jobb, lön men inte frisyr med mig så kan jag nog lulla med till 75 och kanske få till en rödare inriktning på egopartiet som tycker det är OK med Europas högsta ungdomsarbetslöshet och högsta pensionsålder.

Var idag och fixade telefon hos stans enda urmakare och tillika telefonisamlare.
Han har en vacker ( i en telefonares ögon ) trädgårdsprydnad.

Pagod kallas modellen och har tidigare stått i Norrtälje
 

Var i kväll ner i garaget och tillverkade en startmotorsapparat som ska hjälpa till att få igång herr Albin om det blir för halt att knuffa i gång den men den vart så tekniskt avancerad att det blev svårt att fånga den på bild

Håll istället tillgodo med lite sköna bilder från Ljungens bås
Sjuka maskiner

En Solex i Ljungens TT design


Vi hörs /Tomas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0