Smärta är njutning.

Inte nog med att jag och 7000 andra deltog i motionsloppet  blodomloppet igår vilket känns i kroppen eftersom jag inte löptränat på 4 år.
Jag klantade till det å det grövsta på jobbet i dag och slog runt med min minigrävare vilket resulterade i diverse törnar.

Min obscent svullna armbåge


Så nu sitter jag i mitt ömmande tillstånd och inte vet vilken kroppsdel jag skall ägna mig åt.

Läckert sexigt vätskefyllt knä.


Jag ska väl intetråka ut er med en stukad hanled oxå. Som tur är för mig så behöll jag skallen inne i hytten.

Har för övrigt hedrat alla mina smärtande kroppsdelar genom att gräva mig igenom kolonilotten för hand för säkerhets skull och petat ner ärtor, morötter, rädisor, vitlökar och potatis. Den njutningsfyllda smärtan har nu nått sin kulmen.

Vi hörs /Tomas


Good Old England

I dag drog jag och frugan iväg på BMW tegelstenen till Staberg utanför Falun för att bevista Anglofilernas högtid.
Snacka om Engelska influenser. Typiskt vita Engelska ben.


Det var ett häftigt utbud med en massa Engelskt. Det fanns MC, Bilar, Fisch and Chips, Shire häst, Bobbys och hela tiden strömmade gammal Engelsk musik ut över området. Skönta att lyssna till George Formby,s " When i,m cleaning windovs.

Stillfull isracer med klassisk JAP snurra, anno 1948


Göte Nordins gamla speedwayhoj, i bakgrunden en Norton med NSU prins motor


Ja mycke häftiga maskiner var det samt den största häst jag skådat live.

Shire kuse, Bobby, Old time lady 


Naturligtvis en massa läckra bilar av gammalt ENGELSKT snitt, Svenska Morganklubben had träff inbakad i det hela 

Grillväder


En härlig tuoringlördag blev det.
Vi hörs /Tomas

 




Speedwaykvoten fylld.

Min hatkärlek till rundbanesporten har gjort att jag inte sett en speedway på nästan 2 år, men nu har jag sett 2 race på en och samma vecka. Förra veckan SM kval då rikets allra bästa utom dom 8 redan nominerade var med. Tyvärr en ganska tråkig tillställning med alldeles för bra bana och för duktiga förare vlket endast resulterade i 2 omkörningar på hela racet. Då var det lite roligare i kvällens div 1 match mellan Gasarna och Nässjö som innehöll hela 4 omkörningar och lika många vurpor. Eftersom div 1 står lägst i speedwayens näringskedja så var det en blandning av elitförare, unga förare och mindre talangfulla förare.

Andreas westlund Gasarna i täten. Lägg märke till åskådarna i bakgrunden
  

Det var ungefär som att beskåda en elitseriematch i Isracing med heat där det fattades förare ibland och storfräsare möter rena blåbär, trots allt lite charmfullt. 
Tur att man inte fick för sig att köra  TT i Finland i helgen, Finnarna hade tolkat reglementet som ett mumintroll och vägrat hojar i 47 klassen starta om dom körde med aluminiumskärmar! Som om det inte finns allvarligare övertramp i den klassen att ta tag i. Skönt att man lagt TT åkat bakom sig.

Vi hörs /Tomas 

Konverteringen färdig

Jag håller på att avveckla svampodlingen eftersom ingen vågar varken äta eller röka dom djävlarna. Med diverse kemiska preparat diverse trix  och mycket luft och värme så ska återigen drängkammaren så småningom få göra tjänst som sovrum, men den ska få vädra en vecka till innan återuppbyggnaden kan börja.

Konverteringen av herr Albin till backräjser kan anu anses klar. Jag har krängt på ett par speedway ostar typ backdäck både fram och bak. Det enda jag behövde modifiera var att ta väck min slimmade framskärm men det gjorde att utseendet blev lite åt flat track stuket, fränt.

Flat track stuk fast tänkt för backe
 

Min ytterst förstående och omtänksamma fru förärade mig en tjusig T shirt i storlek XL med klatschig text som jag självklart krängde på mig. Jag lyckades få självutlösning så det blev två rutor av det.
Herr Larsson och Herr Albin en läcker combo


Lätt snorkig uppsyn på herr Lazon


Vi hörs /Tomas

Svampsäsongen har börjat

En ny affärsidé. Skaffa en gammal husbil från 80 talet för dom är garanterat fuktskadade, för det gjorde jag. Visst har jag märkt att det vid vildsinta regnväder kommit in fukt i drängkammaren, ja det är den där sovkabinen ovanför förarplatsen. Jag trodde i min enfald att det berodde på den gamla gistna ventilationsluckan så jag köpte en ny och bytte den, det var då jag upptäckte att fukten måste kommit in någon annanstans. I dag har jag rivit ur inredningen där och upptäckt att det var fan så mycket värre än jag någonsin inbillat mig. Genomsurt och totalruttet och som kronan på verket så växte det svampar där som påminde om bleka murklor

Blek bussmurkla. Förmodligen ätlig efter förvällning

Ja nu blir det till att agera snickare och byta ut allt trävirke i drängkammaren sen isolera och plasta in hela skiten med glasfiberväv och polyester.

Ja det här känns ju ruttet


Det finns alltid det som är värre och jag har aldrig renoverat en buss med trävirke  så det här ska bli en intressant utmaning.

Livet går vidare.
Vi hörs /Tomas


Raask och Dunstall känns överdrivet

Alltså det går ju att köpa växelpekar av såna kända märken som Raask och Dunstal för en djävla massa pengar och sen tro att man blir en riktigt salt TT förare. Jag har valt den mer hemvävda stilen och letat i skrotlådorna för att kunna genomföra min konvertering av herr Albin till backracer. Eftersom jag flyttat ned och fram fotpinnarna så blev plötsligt Norton moraklockans gigantiska kickaxel av fallosformat ett stort hinder för växelpeken så det blev till att rota i skrotlådan och designa en ny spak.
Lowtech men äkta


Jag väntar fortfarande på leverans av ett par bättre beg 19 tums speedway från min ytterst opålitlige leverantör för att kunna slutföra konverteringen mden det brukar ju som bekant lösa sig i slutändan.

Nu finns det ingen återvändo


Ja fy fan äntligen har dagen kommit då jag har skickat in min uppsägning. Det är om en vecka 44 år sedan jag fick anställning på Televerket efter att ha jobbat ett år som rörkrökare och ett par år på cykelfabrik samt gått och stämplat i 28 dar. Det känns väldigt befriande att se fram emot en taskig pension men med en frihet att förhoppningsvis bestämma över sin egen tid.

Vi hörs /Tomas



Jag konverterar.

Att jag konverterar betyder ju naturligtvis inte att jag byter religiös inriktning eftersom jag inte har någon, att jag är medlem i svenska kyrkan beror enbart på att jag tvingats dit av systemet och varit för bekväm att säga upp mig. Däremot så vill jag envist hävda att eftersom jag röstade nej till EU så är jag heller inte medlem där så det så.

Nej konverteringen består av lite modifieringar av herr Albin så att han skall trivas bättre på grusunderlag och i backe.
Jag har snokat upp två race så här långt där man kör backe med gammelhojar. Den första jag kör går i Torsby den 2a juni och har döpts till " Stellan Strandh memorial" efter den forne backkungen.
Backstyre i bästa Marlon Brando stuk

Första steget i konverteringen, sen ska det krängas på ett 19 tums speedwaydäck bak och nåt grusigare fram. Kanske det blir en omplacering av fotpinnar samt ett luftfilter och vips så har man en backhoj. Det känns lite som i forna tider då man körde alla grenar på samma hoj.
Texten över mitt mekbås förpliktar
 

Utanför dörren på mitt jobb spirar denna fantastiska tulpan. Ingen vet hur den bär sig åt för att trycka sig upp genom makadamet mellan husväggen och trottoaren varje år och bara bli vackrare hela tiden helt utan mänsklig omsorg. I år sätter den rekord med 21 knoppar.
Livskraft!!!


 

Vi hörs /Tomas



Framtiden.

Idag har man tillbringat en dag på crossbanan. Det är 7 år sedan klubben körde en crosstävling senast, men nu blåser det nya vindar. När bilsidan har tröttnat på att slita på motorstadion och bildat eget på annan plats så blomstrar MC sporterna Motocross och Enduro desto mer. Med en helt nyrustad bana så blev det en hellyckad tävling med bara barn och ungdomsklasser.
Ett gäng 7 åringar på ettriga 65cc kör som skållade troll. Rörande
  
Jag lekte speaker resultatgubbe och lite allt i allo.
Deltagarna var mellan 7 och 15 år. En kul detalj var att skidlegenderna Gunde Svan och Billan Vestin/Östlund hade sina söner med i tävlingen så det visar att det finns ett genuint motorintresse bland skidfolket och att dom inte tvingar in sina barn i sina egna idrotter. Ferry Svan kom dit axelskadad och bröt efter träningen men alvin Östlund blev dagens behållning och varvade alla utom 2an och 3an i finalen vad månde bliva?

Vi hörs /Tomas

RSS 2.0