Raask och Dunstall känns överdrivet

Alltså det går ju att köpa växelpekar av såna kända märken som Raask och Dunstal för en djävla massa pengar och sen tro att man blir en riktigt salt TT förare. Jag har valt den mer hemvävda stilen och letat i skrotlådorna för att kunna genomföra min konvertering av herr Albin till backracer. Eftersom jag flyttat ned och fram fotpinnarna så blev plötsligt Norton moraklockans gigantiska kickaxel av fallosformat ett stort hinder för växelpeken så det blev till att rota i skrotlådan och designa en ny spak.
Lowtech men äkta


Jag väntar fortfarande på leverans av ett par bättre beg 19 tums speedway från min ytterst opålitlige leverantör för att kunna slutföra konverteringen mden det brukar ju som bekant lösa sig i slutändan.

Nu finns det ingen återvändo


Ja fy fan äntligen har dagen kommit då jag har skickat in min uppsägning. Det är om en vecka 44 år sedan jag fick anställning på Televerket efter att ha jobbat ett år som rörkrökare och ett par år på cykelfabrik samt gått och stämplat i 28 dar. Det känns väldigt befriande att se fram emot en taskig pension men med en frihet att förhoppningsvis bestämma över sin egen tid.

Vi hörs /Tomas



Kommentarer
Postat av: Brossan till Lazon

Hej du.

Kniper det så kan du få ett speedwaydäck av mig, som jag fick med till första sivagnen.

Brossan

2012-05-11 @ 23:46:14
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Dr.Brinkman

Heja Lazon och grattis!

Men det där med ledig tid vete fan. Har aldrig hört talas om någon pensionär som har någe tid över, alltid nåt som ligger på.

Hälsningar Dr:n.

Får kämpa på i kapitalets tjänst, hegdag till trots.

2012-05-13 @ 17:07:55
URL: http://matsbokurvan.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0