Svampsäsongen har börjat

En ny affärsidé. Skaffa en gammal husbil från 80 talet för dom är garanterat fuktskadade, för det gjorde jag. Visst har jag märkt att det vid vildsinta regnväder kommit in fukt i drängkammaren, ja det är den där sovkabinen ovanför förarplatsen. Jag trodde i min enfald att det berodde på den gamla gistna ventilationsluckan så jag köpte en ny och bytte den, det var då jag upptäckte att fukten måste kommit in någon annanstans. I dag har jag rivit ur inredningen där och upptäckt att det var fan så mycket värre än jag någonsin inbillat mig. Genomsurt och totalruttet och som kronan på verket så växte det svampar där som påminde om bleka murklor

Blek bussmurkla. Förmodligen ätlig efter förvällning

Ja nu blir det till att agera snickare och byta ut allt trävirke i drängkammaren sen isolera och plasta in hela skiten med glasfiberväv och polyester.

Ja det här känns ju ruttet


Det finns alltid det som är värre och jag har aldrig renoverat en buss med trävirke  så det här ska bli en intressant utmaning.

Livet går vidare.
Vi hörs /Tomas


Kommentarer
Postat av: Ludde

Hörde att bröderna Henriksson i Vikmanshyttan, är lite sura nu när du har startat svampodling. Kan man beställa en kasse Karl-Johan av dig??

2012-05-16 @ 16:39:29
URL: http://sidewing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0