Bysmidet går framåt, och skriet fyller moppe.

Idag lyftes GS 1000 snurran in i chassiet. Det är en tung klump till motor men som tur var så tittade brossan förbi garaget mycket lämpligt och vi baxade i den med varsamma händer.
 
Nu är högersidans avgassystem på plats. Kolfiberdämpare från huvudleverantören Biltema
 
Jag är tvungen att dra ut rören åt två håll (2-1) för det är så gott som omöjligt att få till ett 4-1 grenrör där framme pga utrymmesskäl. Nu återstår att färdigställa rören till vänstersidan samt smida till växellänkaget innan jag kan lyfta ur motorn igen och riva isär hela skiten för färdigsvetsning, tillsnyggning, slipning och målning.
Javisstja jag har fortfarande inte fått tag på nån frontkåpa eller en gjutform så om någon känner till nån sån så meddela mig [email protected]  eller mob 070-5608067.
 
Skriet från skroten fyller 3 år.
Eftersom åldern på skrotskulpturer räknas enligt skrotindex så är varje skrotår lika som 5 människoår, alltså så är min konstkritikerrosade staty numera 15 år vilket är det samma som att fylla moppe.
 
Se så överväldigad han blir över sin present i matchande färg och material.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Har du fått med konstnärsjälen Wärner på din sida?

2012-11-20 @ 23:20:27
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: ?

verkar ju bli hemma seger i alla fall ...

2012-11-21 @ 19:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0