Hästkrafter.

 
Den här dan börjar bra.
När jag nu på morgonen i mitt tillbakalutade tillstånd som anstår en friherre avnjöt dagens första kaffekopp med tillhörande fullkornsmacka, samtidigt som lokalteven visade tjusiga rörliga bilder från nostalgidagarna i vänorten Möklinta.
Då hör jag konstiga ljud från åsgatan som väcker min nyfikenhet, det slamrar och pinglar på ett sätt som möjligen finns långt tillbaka i mitt ljudminne.
Jag söker mig mot fönstret och upptäcker en lång hästfora med åtta hästdragna vagnar som är befolkade av människor i vadmalskläder och pälsar.
Det väcker minnen från min tidiga barndom då det förekom hästar på Åsgatan.
 
Ja visst blir man glad av en sån syn. Foran startade i Leksand i fredags morse och skall vara framme i Stockholm för att rulla in i Globen och Stockholm horse show den 30 november
 
Det är ju faktiskt gamla riks 12an man kör på. Den gamla leden som användes då Dalfolket drog till Stockholm 
 
 
Vindstilla solen skiner 0 grader med frost på backen jag får nog sträcka ut på en längre hundpromenad innan jag tar till svetsen för att försöka färdigställa sivagnen.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Frun

Äntligen lite riktiga fordon och hästkrafter på Åsgatan :)

2012-11-20 @ 18:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0