Jag krökar vidare.

Om man ändå kunde följa systembolagtes gamla slogan "Spola kröken" så hade livet varit mycket lättare. Jag har bamkat. svetsat, bockat, och mätt och mätt igen så jag blivit proppmätt.  När det lika förbannat inte har passat så har man kapat upp och börjat om.
Jag snackar avgassystem till sivagnen där man skall försöka smida till nåt vettigt i minimala utrymmen på ett chassie som från början var tänkt för en BMW boxer som har cylindrarna pekandes ut åt sidorna vilket hade varit en baggis att bygga ifrån. Tänk vad enkelt det varit med en elmotor.
 
Här ska man fä ut avgaserna och samla ihop dom till ljuddämparen
 
Jag har lagt en oändlig massa timmar på att få till krökarna så att dom går att dela på rätt ställen och förhoppningsvis kunna funka.
 
Ser enkelt ut men Ni ska bara veta hur mycket möda som ligger bakom.
 
Racemässiga carbonburkar är alltid lite ögonfröjd. Nu har jag passat in allt som skall fixas med moroten i så nästa vecka plockar jag ner hela sivagnen  för att snygga till den och bygga ihop den med färg och allt på den så att den står klar till hjul. Sen har jag diverse andra projekt som jag ser fram emot att börja med.
 
OBS. Extra nyhet. På lördag förmiddag sker i Säter nåt som man kallar uppstart! Det är den senaste trenden med stationära motorer som skall träffas och köra sin apparater. Allt från små 3 hästare till stora V12 motorer. Det är Picken och Sätermannen som ligger bakom och varmkörv kommer att serveras.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ljung

Även om det alltid är en ära att omnämnas i din eminenta blogg (å lilla mamma, som följer albinracing naturligtvis, blir så glad var gång hon får belägg för att äldste sonen frotterar sig med den yppersta eliten), så kan jag inte ta åt mig något av äran inför uppstartardagen. Detta evenemang genomförs i Pickens o S.Linders regi, allt ljus på dem! Naturligtvis kommer jag dock, tillsammans med några av mina stationära, att deltaga med glädje och iver. För eventuella besökare (de flesta med en normal begåvningsnivå bör ju vara intresserade) kan avslöjas att platsen är Lindkvistarnas(även känd som Pulleifs) gamla verkstad i Nämnsbo.
"Sätermannen"

2012-11-23 @ 18:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0