Sivagnsbygget går vidare.

Ett inlägg mest för att visa att jag inte slöar till i mitt nya ämbete som friherre.
Att vara friherre upptar bara en del av min tid såsom  att dra sig lite längre på morgonen, dessutom har jag bestämt mig för att fordon med mer än 3 hjul är av ondo och bara skit. Det innebär ju en del angenäma konsekvenser när jag ska rädda världen vilket gör att promenaderna kan bli hälsobringande och långa när jag tillsammans med min trofaste vän Viggo ( flat coated retriver)  går på mina shoppingrundor till järnhandeln och Hemköp, järn och matkassar stärker mina armar.
Det finns hursomhelst gott om tid för garagenjutning och vidareutveckling/färdigställande av sivagnen.
Det känns som jag har filat på varje kvadratcentimeter snart och i princip bygger en ny hoj men lärorikt är det.
Har nu passat in och knölat dit bromsoket och fått till spårningen från Suzukimotorn
99 kronors dämparen från Jula har bara som sin huvudsakliga funktion att hålla kvar svingen när man lyfter bakändan en viss dämpfunktion räknas som bonus.  Själva fjädringen sköts som bekant av en kloss polyuretan.
 
99 kronors kinesisk kvalitetsprodukt från Jula. Den ser ju snygg ut.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Brossan till Lazon

Äkta Dalahantverk med inslag av lågbudgetprodukter.

2012-10-30 @ 16:01:01
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0