Glädje och en smärre motgång.

Det gädjande är ju att jag hoppade över mitt deltagande i Boston Maraton eftersom jag känner mig tryggare när jag färdas österut än västerut. Österut om Åsgatan i Hedemora ligger ju Östersjön med Gotland och så småningom Ryssland vilka har skänkt mig mycket glädje under åren. Västerut från Åsgatan i Hedemora ligger Brunnsjön och Amerika där det bara verkar vara elände just nu. Jag ska strax utveckla mina tankar om det.
 
Jag sticker emellan med en kul Isgargenyhet. Dalavision besökte oss förra veckan med sitt enmanna filmteam  och gjorde ett reportage som har visats i lokal TV nätet den här veckan. Och han bestämde på stående fot att det ska göras en serie om våra maskiner och tilltag framöver så nu är vi inne i dokusåpa världen.
Dokusåpcharmören Wärner. Tur att grabben kilar stadigt för kvinnsen står visst i kö för att vinna dokusåpastjärnans gunst
 
Som sagt var så har det hänt en del glädjande.
Sen kan man ju tycka att det är taskigt att smälla av bomber bland snälla och beskedliga löpare. Uppmärksamhet får ju bombaren men knappast medkänsla.
 
Det andra som hände västerut vid Brunnsjön var av mer tragikomisk art. Vi var några gubbar som skulle ta ner infotavlan på sjön och frakta in bänkar och bord från våra banor så här i säsongens elfte timme.
Ideellt arbetande pensionärer. En halvmeter is kvar ute på sjön men inget vid stranden
 
Den snygga anslagstavlan vi har ute på isen hade släppt och en rejäl vindby hade blåst den så ända in i vassen.
När övriga tog sig iland för att lossa diverse bänkar så skulle jag släpa ut den stora anslagstavlan från vassen.
Man kan säga att det sket sig rejält. När jag skulle lyfta den så brakade isen och jag sjönk allt djupare och när vattnet stog mig till bröstvårtorna fick jag ett tag så jag kunde häva mig upp enbart tack vare min gigantiska muskelstyrka. Kallt var det och mobilen la av helt trots att jag tog ur batteriet när jag var på torra land och har haft den på tork i många timmar men den var på upphällningen och har ropat på hjälp i ett halvår nu. Vad värre var är att jag hade kameran i fickan men den ska få torka ett par timmar till innan jag vågar testa den men minneskortet funkar ju.
 
Ja det är dyrt att jobba ideellt. Frånsett alla mil till och från sjön för att ploga banor så har den här vintern kostat mig en mobiltelefon och att jag har fått ett par halvlyxiga skidstavar stulna när dom lånades ut under Brunnsjödagen.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Frun

Ja vissa gör vad som helst för att vara först ...

2013-04-17 @ 20:33:35
Postat av: Brozzan

Tja ha du, idealisterna har det hårt men att det skulle komma vårvindar var det en stor överraskning?
Det positiva är väl att den gamle Televerkarn får byta upp sig några generationer på telesidan.

2013-04-17 @ 23:34:38
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0