Gör om gör rätt.

Det blev lite fel när jag fick min nya bromsskiva tillverkad till framstreten för sivagnen. Det var nämligen så att Johan på firman som fixade till skivan ville snitsa till det och gjorde en så kallad wave form i ytterkant på skivan, även om den var än så liten så godkänns den inte eftersom det inte förekom sån form före 1988 om någon har sett sådana så är jag nyfiken på att veta.
Wave kantade skivan till vänster och dagens skörd till höger
 
Lite snopet var det men nu finns en ny skiva tillverkad och förhoppningsvis så finns nu ett maskinkort inom räckhåll. Skivan är tillverkad i nåt nytt superstål som heter Domex med nån siffra efter. Johan som ritar och skär ut skivorna har stor erfarenhet och har tillverkat skivor till en massa racehojar.
Johan Hansson i skapartagen bekvämt tillbakalutad i fåtöljen framför storbilden.
 
Plasmaskäraren och ämnet som min skiva skurits bort från
 
Förresten så är det Johan Hansson som konstruerat och tillverkar hela den styrda plasmaskäraren tillsammans med f.d Endurostjärnan Richard Wressl och han kan även fixa laserskärning om det behövs
 
Ska nu bara montera skivan och se till att allt lirar så kan sommaren få komma bara maskinkortet ordnar sig.
 
Ska nu bara montera skivan och se till att allt lirar så kan sommaren få komma
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

DOMEX har funnits som beteckning för olika höghållfasta stål i ca 40 år.
DOM= Domnarvet EX= extra höghållfast.
"Messerschmitten"
Kul att det finns styrd Plasmaskärning på hemmaplan, så kan jag göra den manuella.

2013-04-08 @ 18:05:13
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: grogg

"konstruerat och tillverkar hela den styrda plasmaskäraren"

Nu skryter du. Plasmaskäraren konstruerades inte i byhåla, den tillskrivs vetenskapsmän i USA.

2013-04-08 @ 22:26:12
URL: http://grogger.blogspot.se/
Postat av: Bloggarn själv

Kanske lite felformulerat i min okunskap. Nejdå själva skäraren är ju inte hans uppfinning men ihopknåpandet av det 3D styrda linjärbordet som tillverkas i byhålan är hans och den säljs även till storstan.

2013-04-08 @ 23:27:54
URL: http://www.albinracing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0