Stallarholmen.

I dag  blev det en spontanresa till Stallarholmen utanför Strängnäs för ett besök på MC marknaden där, själva resandet företeddes på 1 st BMW tegelsten. Mina garagepolare drog med bil till Vikstamarknaden men eftersom jag som vanligt är lite motvalls så blev resmålet som det blev.
Visserligen så har utbudet numera blivit väldigt Amerikaniserat och så har även knuttarna blivit i sina försök att se fråna ut. Jag borde nog skaffa löshästsvans och lösmustach samt ett par  böjda solglasögon och i klädväg så platsar nog ett par homoerotiska snörbrallor i djurhud bra för att smälta in. För att inte tala om den svenssonbetonade MC jag kör. Men om jag bara vill glida så föredrar jag moppe eller trampcykel för det är i dom  trista farterna dessa gubbglidare tar sig fram.
 
Nog om detta. Jag tycker vi drar till med nån slags gissningstävling för att motionera hjärnorna.
 
Vad är det som finns på bilden?
 
Alternativ a. En Norsk färist för smågetter
Alternativ b. En bromsköld till en Ablert
Alternativ c. En ventilkåpa till en Lifan
Alternativ d. En grillplatta för räfflade hamburgare
Alternativ e. Ett startblock för hundkapplöpning
Alternativ f.  En ventilkåpa till en NSU max 250
Alternativ g  En kylkåpa till en autotrans för MC
Alternativ h  Ett misslyckat våffeljärn
Alternativ i   En ryggkliare för väggmontage
Alternativ j   En kopplingskåpa till Husabergs 2014 350cc
Alternativ k  Vet i fan men jag gissar på höjdhopp
Alternativ l   Larsson är färgblind
Alternativ m Men det är nog nått annat.
 
Skriv ert svar som en kommentar så får vi väl se vad det blir för pris, i tidigare tävlingar så har jag lovat priser men minns inte om jag delat ut nåt.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Ludde

Får jag vara med och gissa?

2013-04-27 @ 21:06:46
URL: http://sidewing.blogg.se
Postat av: Lazon

Ludde gissa får Du men jag är enfaldig domare

2013-04-27 @ 21:27:09
URL: http://www.albinracing.blogg.se
Postat av: Ludde

Äh, jag skiter i det. Har för mig att du redan nämnt vag det är nere i Garaget.

2013-04-27 @ 21:34:53
Postat av: Brozzan

Jag antar att du köpte det för att det ser fränt ut,
då är det väl alt. C

2013-04-27 @ 22:11:23
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Herr T

Skulle kunna va Krusbärs nya frisyr

2013-04-28 @ 07:59:06
Postat av: Bloggarn själv

Jag fyller på med herr Watz gissning som kom via mail.

Det är ju solklart idag och det är också solklart att det är den nya typen av "knäpuckar" för räservandaler som tar knästöd på asfalten. Det nya är att den fästs i den helt nyframtagna knäprotesen för "knäskarapare" med hjälp av lite skruvar i de fästhål du ser i ytterkanten. Materialet är extra tjock gjuten magnesiumlegering för att förstärka effekten vid kvällskörningar på gatorna kring mc-ställen typ McDonalds och liknande. Där vanligen den här typen av körning uppskattas extra högt och applåderas av åskådarmassorna som inmundigar någon sorts suspekta hästköttsbiffar i platta bröd.

2013-04-28 @ 15:22:20
Postat av: Christer Watz

Det är väl ena mössa till en tysker maskin som heter NSU och har en konstiger ventilsnurrarmackapär under den randiga kepsen.

2013-04-28 @ 19:36:15
Postat av: Lazon

Christer din filur. Jag visste väl att Du kunde klura ut att det kom från rån Neckar och Sulm = NSU.
Själv har jag räknat ut att jag ska bjuda på en Gagnefbakelse i pris.

2013-04-28 @ 19:43:44
URL: http://www.albinracing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0