Vår i luften. Nu börjar det likna nåt.

Vi har vår i luften. Var har har Ni Er?. Så här i den mittersta vårnånadens mittersta dag så började det att spritta i friherrens kropp.  Nu tror jag att vårens och försommarens grönska står på kö för att komma ut, och även motormännens längtan verkar få utlopp en sån här dag.
Eller för att citera Karin Boyes mästerverk  
"Ja visst gör ont när knoppar brister varför skulle annars våren tveka?
http://www.youtube.com/watch?v=tZuBKcABXJ8 
 
Jag bestämde mig för att ta en semesterdag och för att lufta min 25 år unga BMW tegelsten. Med nya däck och nya oljor både här och var så kändes den som en yster tjurkalv vid årets första kontakt med den fria naturen.
Det blev även en tur förbi Långshyttan för att titta till  Granlund och se hur sugen han var på säsongstart.
 
Rolfen och hans BSA. Det är Rolfen till vänster 
 
 
Jodå han låg i startgroparna och han hade lyft på toppen på sin Molnar Manx för att kolla till slitaget efter 2 säsongers rejsande. Han kunde bara konstatera att allt såg nytt ut så det var bara att smacka ihop den och invänta säsongstarten.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0