Röforsbacken, Skulpturparken å lite djur

Jahapp så har man då fått beträda ytterligare en klassisk motorarena. Jag kan numera skriva in Röforsbacken på mitt CV, visserligen så körde vi med gammelhojar uppvisning utan officiell tidtatgning men enligt speakern så körde vi på tider som var konkurrensmässiga med många av bilarna som körde SM. Skit samma vilket det var en ära att få köra på denna den mest kända och historiskt bäst bevarade backe. Det var en fantastiskt skön och välpreparerad backe, så jämn och fin så inte ens växlarna hoppade ur på min 40 tals låda. Enda marlören var då jag hamnnade i lite modärnt  MC beteende och skulle bromsa till inför en kurva och i stället växlade så det knuffade ut mig i lösgruset för en stund men jag hade goda marginaler.
Herr Larsson och Herr Albin i tidstypisk mundering
Jag filmade några sekvenser som jag inte orkat redigera ihop så Ni kan ju alltid klicka på var och en av dem
Nu hittade jag en videoeditor hos youtube så jag tror att dom 3 klippen sitter ihop nu.
Jag trodde i min enfald att Isracing var Sveriges minsta MC gren men med enbart 16 startande solohojar och 10 sivagnar så känns det som back lever farligt. Synd på en så tjusig och traditionsrik sport. Det såg inte bättre ut på bilsidan heller då startfältet för historiska bilar var större än SM fältet. Men mycket folk var där och kollade och dom verkade stortrivas.
Snyggt samarbete.
Ett blått fordon med 2 stödhjul
 
Trivsamt värre. På hemvägen så passade jag och min trogne supporter "Lilla Duvan" på att ta vägen via Ängelsberg för att kolla in skulpturparken och se vad som var nytt för året. 
Spegel spegel i parken där säg mig vem som skönast i Albinteamet är
Simfåglar och konst i en vacker symbios
Har konstnären inspirerats av Herr T och hans trädgårdskonst
Tjo va de va livat i holken i lördags
 
Jag vill varmt rekommendera skulpturparken i Ängelsberg som vida överglänser den stinkande oljeön i  samma ort. 
Och nu måste jag avsluta med ett litet djurinslag.
Anders And visar upp sig i sjön vid skupturparken.
OBS en äkta organisk analog and. Bara lite bildkonst från min sida
 
 Vi hörs / Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0