Trialprojektet har startat

Jag har nu gripit mig an SWM projektet. Som vanligt blir jag inte klok på mig själv och mina impulshandlingar. Jag har börjat rota och riva i det gamla liket. En maskin som någon av alla dom tidigare ägarna har lagt ner en hel del krut på att göra så tung som möjligt.
En rekorderlig ful och tung järnbit har ersatt ljuddämparen usch,
Den vägde sina modiga kilon och det är nog bara Ludde och på sin höjd Ljungen som tycker den är frän.
Minst lika tung men förmodligen  väldigt effektiv var den hemsmidda hasplåten i 4 mm tjock plåt som satt monterad. Kan jag bytta dessa 2 komponenter till aluminiumgrunkor så har jag nog reducerat totalvikten med ca 7 %.
Jag har lyft på mössan och cyllen på självaste moroten och kunnat konstatera att det verkade mås ganska skapligt med såväl vevparti som det övriga så det blir att klappa ihop skiten igen.
 
Jag upptäckte en kul sak under saneringen av framnavet. Jag vill minnas att när man kör VM i Enduro så märker man naven med färg och ristar in startnumret i färgen för att ingen ska kunna fubba med däcken under tävlingen.
 
Samma märkning finns även i naven på min hoj.
 
Kan någon Trialkunnig hjälpa mig på traven om denna märkning används vid tävlingar på trial och i så fall vid vilka tävlingar?
Lite uppfräschning av plastdetaljer och skärmstag pryder.
 
Projektet få nu mogna några dar erftersom jag och lilla duvan tar oss en liten minisemester med husbilen till Gälleråsen för att kolla in classic racingen till helgen.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lömpan

Haha, kul. Hojen, eller möjligtvis bara framhjulet, har gått Scottish Six Days Trial, SSDT, http://www.ssdt.org/. Första veckan i maj varje år, går tävlingen i Skottland. Start och mål är i Fort William där parc fermé är. Kolla om topplock och cylinder har något borrat hål i någon kylfläns nära varandra. Topp och cylinder plomberades också. Kolla navet på bakhjulet också, det borde finnas en märkning där också om. Spännande! Ser riktigt kul ut!

2013-08-30 @ 09:20:02
URL: http://larslonnberg.wordpress.com/
Postat av: Ljung

Bekräftar att jag tycker den är frän.

2013-08-30 @ 20:21:49
Postat av: Picken o Ljung

Välkomna till Gelleråsen. Vi väntar er, o håller en pilsner kyld.

2013-08-30 @ 20:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0