Lite smått o gott framskridande

Till att börja med så vill jag gärna presentera mina garagepolare Kapten Wärner Burgmeister samt lättmatros Ludde Lundin som till sommaren tänker företa en mycket äfventyrlig resa. Kapten Wärner har lyckats restaurera ett stycke totalt hopplöst stålskrov samt en en lika hopplöst förlorad motor som han hittade uppochnervänd på en åker till en mycket smakfull och fungerande enhet.
Här är den vackert restaurerade drivkällan
 
Deras resa kommer att starta i Smedjebacken och ha som vändpunkt via Strömsholms kanal Stockholm ni vet stan där Kungen bor.
Lättmatros Ludde till vänster samt Kapten o maskinist Wärner
 
Ludde teststartade sin isracinghoj ikväll. Kolla länken på Tuben
http://www.youtube.com/watch?v=7PuJBcQMGyA
På söndag så är det lite skoj på Brunnsjön i Hedemora med flygplan små och stora, skridskor, skidor korv kaffe och isracing.
 
Jag har äntligen kommit igång på allvar med slutspurten av sivagnen och har känt mig hyfsat kreativ. Ikväll har jag knytit ihop det elektriska som med mina gamla kabelrepkunskaper verkar funka.
Snacka om kopplingschema men det funkar för mig 
 
Istället för CDI box så kör vi analogt. Rött är alltid rätt och funkar
 
Jag har idag haft ett intressant samtal och kan nu knyta historien om sivagnen och dess irrfärder runt om i Sverige. Det som fattas är ett nummer av MC nytt  1987 eller 1988 augustinumret  så om någon av bloggläsarna har en samling av gamla MC nytt så hör av Er. 070-5608067  eller [email protected]
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Apropå ledningsdragning: hade det varit ett Lukas system, så hade det varit olika ledarfärger för olika funktioner. Ett suveränt system!

2013-02-11 @ 23:19:52
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: frun

Är det en så här resa de ska ut på???

http://www.youtube.com/watch?v=mEszTzdUMcY

2013-02-12 @ 21:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0