Motormän på shoppingresa.

Det finns en viss skillnad mellan hur vi motormän shoppar och hur kvinnor shoppar.
Medans kvinnsen verkar njuta av att känna på, klämma och jämföra en massa saker i huvudsak av textil karaktär i en mängd olika butiker samt lagt in en stor gnutta spontanhandling och skiter i tidspress.
Jag uppfattar att vi män samlar på oss en massa måste ha grejer som vi noterar för att sen dra till Biltema vilket skedde i dag när jag Ludde och Lerhandlarn drog iväg mot Borlänge. 
Vi hade alla en varsin liten nota som skulle vägleda oss i vårt shoppande, så långt var allt väl.  men vad vore shoppande utan spontanhandling.
Bennys spontanköp. En universalprodukt för camping från Clasohlsson
 
Luddes spontanköp. Ett par barnfilmer till garaget till dom som inte löst barnvaktsfrågan
 
Mina egna inte fullt så spontana inköp men iallafall ett felköp av mässingsgrunkan
 
Det blev en ytterst planerad vinsch till Brunnsjötraktorn
 
Vinschen var absolut nödvändig eftersom den ordinarie gett upp och vi måste kunna ploga såväl Isracingbana, Skridskobana samt flygfält till Brunnsjödagen nu på söndag.
 
Sammanfattnings så kan man väl säga att shoppingbeteendet inte skiljer så mycket mellan könen, men det som skiljer är effektiviteten vi lyckades på 3,5 timmar åka ca 10 mil handla en massa prylar samt montera vinschen.
Men jag tror kvinnsen njuter mer av sitt shoppande än vi herrar gör.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer
Postat av: Fleetwood

Absolut förvirring!

Dina polares inköp kan jag väl försvara, de var med som sällskap när du skulle handla och sympatihandlade.

Tyvärr hade du glömt shoppinglistan varför du köpte, inte bra o ha grejor utan "dethär är säkert något jag kommer att behöva", istället för det du egentligen tänkt köpa.

Att du har en släng av "glömska" förtränger du emedan det bara är gamlingar som behöver minneslista.

ABSOLUT ingen kritik, kanske lite ironi eftersom det är precis i den situation jag brukar hamna på Biltema, även om jag är alert och aldrig glömmer något, överhuvudtaget.

2013-02-13 @ 21:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0