Durk i burken.

 Medans övriga lättjefulla garagemedlemmar varit i peking under dagen och roat sig med att kika på VM kval i isracing så har jag passat på att göra lite träarbeten till sivagnen.
Det verkar vara en gnutta av maritimt tema som drabbat 3 hjulingen. Jag har nämligen gjort ett flak av nån slags väderbeständig båtplyfa i nåt afrikanskt träslag. Eftersom det blev en hel del plyfa över efter min husbilsrenovering i somras så kom det väl till pass.
 
Här ska Sätermannen hasa omkring. ( Han får väl stå ut med stickor i röven)
 
Det återstår inte så satans mycket längre på bygget. Lerhandlarn ska göra en genomgång och uppdatering av förgasarna. Bromsarna ska knytas ihop och det kan nog vara mer pyssel än det ser ut. Jag håller på att tillverka en del adapters till oljekylet. 
Men karosseriet är plastat och målat och diverse grabbräcken ska diskuteras och krökas till sen får sommaren komma.
 
Vi hörs /Tomas
                                                                                                                                              
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Tur att din burkslav är lite yngre, annars skulle det väl heta gubbräcken.
Men det kanske det heter för rorsman.

2013-01-20 @ 20:09:15
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0