När gav Du din fru ett skidspår sist?

En mycket berättigad fråga. Jag misstänker att många män förbiser kvinnors önskan om ett skidspår och resonerar  att ett skidspår får hon väl hitta själv.
Min fru tycker mycket om den enklare delen men icke desto mindre  fysiskt ansträngande delen av skidåkning. Hon tycker inte om backar, varken uppåt eller neråt ej heller att svänga i fart och att trixa med hokuspokus grejer som valla och sån skit.
Ja vad gör då en kärleksfull äkta man för att glädja sin kära hustru? Eftersom snötäcket är i tunnaste laget för att göra ett vettigt spår så tar han och karar ihop en ca 4 km lång snösträng på Brunnsjön som sen Vasalopps Uffe med sin fiffiga släde kan dra upp ett perfekt spår i, det gick åt totalt 16 km plogning för detta.
 
Här tillverkas skidspår till Gudrun. Det är kärlek det
 
Traktor!
Jag känner att varje riktig karl borde ha en egen traktor, det borde vara lika naturligt som att en Dalkarl nån gång under sin levnad ska ha kört Wasloppet så för att jag ska känna mig som en riktig karl så fattas mig en traktor.
 
Lyssna på den här sköna låten med Traste och Superstararna så förstår Ni
http://www.youtube.com/watch?v=z0DisGz0K_o
 
Manligt stolt vid en liten traktor och i mitt fall så har jag aldrig haft anledning att framhäva storleken .
 
Ja en heldag på sjön har det blitt när jag plogat en 4 km lång skridskobana till allmogens glädje.
Jag kunde inte hålla mig så det blev till att ploga en Isracingbana med dom rätta måtten när jag ändå var i farten
 
Isracingbana 21m radie och 95m rakor  12m bred det är bara att  åka
 
Det var faktiskt här på Brunnsjön som Martin Strömberg tävlingsdebuterade 1928 på en Ariel och vid stranden till höger föddes jag  och bodde mitt första levnadsår innan vi flyttade till Tallåkern intill TT banan.
 
Vi hörs /Tomas
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0