Skidåkning är skön tillvaro för en friherre.

Man har det ju förbannat bra som friherre. Opp på morgonen och ta ett bajsvarv med människans bästa vän Viggo. Käkar frukost och kastar in ett lass skittvätt i maskinen. Jahapp det får nog bli en vända till garaget före lunch, sen hem och käka, rasta Viggo och växla tvätten.
Lugnt, beskedligt och stressfritt. Solen skiner så  jag byter mekarbrallorna mot ett sportigare outfit och beger mig tillsammans med skidutrustning och långfärdsskridskor till Brunnsjön. Jag tänker att det är ju så här Charlotte Kalla och dom andra storfräsarna har det, dom får syssla med det dom verkligen gillar. Skillnaden är att dom äger nån slags talang och kan leva det livet från unga år medans jag varit i knegarlivet i 50 år föra att nå dit men bättre sent än aldrig.
Jag jagar min egen skugga på Brunnsjön, svettas och njuter.
 
Jag kommer att ha en sjukt biffig överkropp inför säsongen vilket kommer att krävas för att kunna greppa gubbräcket (styret) på sivagnen på ett säker och kraftfullt sätt.
 
Jodaå visst har jag varit produktiv och kreativ med projektet även i dag. Det har tillverkats en adapter så att jag kan få ut oljan till oljekylaren och tillbaka. Jag har via mitt bysmide hamrat till en kopia av en köpgrej som jag kollade på Spinnin Wheel men som är knepiga att få tag på. 
Nytillverkad adapter samt 2 st nytillverkde banjokopplingar
 
Om vädret är rätt och mina ljumskar känns smidiga så blir det nog nån mil på långfärdsskridskorna i morgon. Ja tänk vad skönt det är att vara friherre. Livskvalitet var ordet.
 
Vi hörs /Tomas
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Hörru du, det blir muskler om du satsar på någon uppförsbacke också.

2013-01-22 @ 00:21:12
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Bloggarn själv

Äker motströms med felvallat och stakar hela vägen. Vad har Du för stavlängd vid din skidåkning?
/Tomas

2013-01-22 @ 14:16:14
Postat av: Brozzan

Min stavlängd efter vinterövning är minimal, måste nästan hämta en näbbtång för att hitta den.

2013-01-22 @ 17:31:40
URL: http://hojbygget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0