MC tur med djurtema.

Lilla Duvan ville så gärna ta en MC tur för att köra in sitt nya allväderställ. Sagt och gjort, vi grenslade tegelstenen och gav oss åstad längs dom hojvänliga vägarna efter Dalälven.
 
Första djuriska anhalt var bland  dom frigående Grisarna i Stora Skedvi. 
Det är jag som är i förgrunden.
 
Det känns upplyftande att se så lyckliga grisar som få leva ett så värdigt liv i väntan på att fylla våra isterbukar. Tyvärr så måste ju dom små sötnosarna offras för oss köttätare.
En nära släkting till min Miss Piggy. Visst är dom lika.
99 översatt till Franska = Nöff nöff.
Jag ska kolla om den kan få ett godkännande för att delta i grispremiering åtminsone.
 
Vi drog  vidare norrut längs Dalälven för  att så småningom hamna vid Sahlins strutsfarm i  Romme utanför Borlänge.
I en så liten skalle kan inte rymmas så mycket hjärna.
 
Jag fick tillfälle att som första nordeurope filma en djuriskt erotisk kärleksakt mellan ett par av dessa exotiska djur som trots sina små hjärnor verkar fatta hur det ska gå till..
Klicka på länken som följer efter att ni motat ut barnen bara. http://www.youtube.com/watch?v=ZwQL49WxOVE
 
Efter denna handling köpte jag mig en strutsglass som avnjöts.
 
När jag käkat upp glassen och i skallen summerade mitt besök så slog mig tanken. Vad var det i glassen som gjorde att den kallades strutsglass? Var det strutsägg i den eller var det det som strutstuppen nyss hade levererat? God var den i alla fall.
 
Vi hörs /Tomas
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Brozzan

Vilka reportage, jag säger bara USCH! Svårt för en renlärig motorman att ta till sig.

2013-07-23 @ 23:35:04
URL: http://hojbygget.blogspot.com
Postat av: Ludde

Du kan va lugn, Lazon. Det är äggen man gör glassen av. Hade däremot varit orolig om du poserat med en tallik klappgröt.

2013-07-24 @ 00:16:03
URL: http://sidewing.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0