Mossiga fördomar.

I dag när jag var på motorstadion och idkade ideellt arbete så stötte jag på ett märkligt resonemang.
Först lite bakgrund:
Det är så att klubben tvingades ställa in en ungdomtävling i Motocross idag eftersom det endast fanns 30 förare anmälda i onsdags när anmälningstiden gick ut. Det kostar runt 15000 kr att genomföra en motocrosstävling med ambulans, sjukvårdare, domare och hela köret, så med en startavgift på 300 kr så krävs det minst 50 betalande förare och då har jag inte räknat med kostnader för banpreparering bevattning mm.
När jag och min son stod och lastade i tidtagningutrustningen i bilen som vi skulle köra till Smedjebacken för utlån till en annan tävling (som vanligt så står jag för soppapengarna själva som den idealist jag är).
 
Då kommer ett äldre par framrullande med en ny Mercedes och undrar varför det inte är någon tävling eftersom dom åkt hit för att kolla in barnbarnet som skulle delta och att dom inte fått reda på nåt.
Jag förklarar varför och berättar att en ambulans med personal kostar minst 1500kr tim samtidigt som jag frågar varför dom inte kollar läget innan eller pratar med sina barn och barnbarn.
Då säger karfan att det är invandringens fel att vi inte kan köra motocross eftersom Sveriges kapital försvinner dit!
Jag finner det märkligt att en männsika med en bil i 300 000 kronorsklassen tycker att vi har det taskigt ställt.
Jag förklarar med några väl valda ord vad jag tycker om hans åsikter och han tuggar luft som en nyss uppdragen aborre och piper iväg därifrån illa kvickt, och jag hoppas slippa träffa fanstyget igen.
 
Jag har för vilken gång i ordningen vet jag inte rullat in Miss Piggy i skamvrån. Det har varit över 2500 besök på min annons på blocket men bara 1 har visat intresse så nu skjuter jag på ev beslut occh låter hen stå på mognad
 
Här står Miss Piggy med matchande acessoarer. Teammössor, depå kickbike samt lavalampa.
 
 
 
Om någon till äventyrs lyssnar på Radio Dalarna 101,2 Mhz så är jag med på ett inslag på måndag nånstans mellan kl 15,00-15,30.
 
Vi hörs /Tomas

Kommentarer
Postat av: Ludde

Märkligt resonemang det där. Dåligt påläst skulle jag vilja säga.

2013-07-28 @ 13:42:01
Postat av: Jörgen

Bra sagt! Trycker på gilla-knappen.

2013-07-29 @ 22:06:37
Postat av: Jörgen

Hörde på radio. Va fan, du är ju kändis.

2013-07-29 @ 22:11:10
Postat av: nisse

Så mycket konstigheter som rullar på vägarna nuförtiden så kanske det vore enklare att gatregga än att få maskinkort...

2013-08-02 @ 10:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0